Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Anita - 29 mars 2014 10:20

Ett par dagar med riktigt skitväder har det varit och när man ser att det varit fint hemma så är det väl typiskt men inte gör det så mycket. Vi har hållit oss innte och farit runt till släkt och vänner och ätit mat hela veckan. Vi har varit i varuhus och kollat på biltema och byggvaruhus och till och med på handelsträdgård.


 

Våffeldagen var vi till Kinabrors andra dotter och åt våfflor och pratade och pratade. Deras dotter är det full fart på och hon visade mig saker och böcker och allt annat.


När vi for tillbaka till Kinabror kom det blötsnö och blåst och det var då jag tänkte på hur dom har det här. Hemma skulle det varit att sopa av snö, motorvärmare till bilen, timmerbilar och igensnöade vägar och här är det ett evigt låsande och låsande.

För att ställa in bilen hos Kinabror hoppade jag ur, låste upp en grind för att komma in med bilen, låste grinden, låste upp ett garage, låste igen ett garage och sedan låsa upp ännu en grind och låsa igen grinden och gå till lägenheten och låsa upp dörren. Så förfärligt irriterad jag skulle bli med allt detta låsande och låsande överallt. Vad är det för fel på folk egentligen. Dessutom en skylt med Privat område. Väldigt välkomnande fy sjutton.


Vi hälsade på broder B i torsdags och fick god mat. Sonen komm och hälsade på en eftermiddag. Vi har haft fullt upp att göra faktiskt och kvällarna är fullbokade.


Igår var det dags för mig att flytta till sonen för några dagar. Han. fjällan och fjällans mamma åkte ner till stan och åt fondy.

 

Oj så gott och vi åt till det stod ut genom öronen.

 

Då igår kom våren tillbaka och jag ser hur det har slagit ut på endast en vecka. Det japanska körsbärsträdet utanför sonens fönster blommar jättefint. Tulpanerna i planeringar har slagit ut och det är blått av scilla på gräsmattorna.


Inatt har jag legat i en så skön säng och inte blev det sämre av att jag fick sällskap i sängen av en spinnande katt och när jag var halvvaken så trodde jag att det var min älskade katt Oskar som låg där. En skön säng och en spinnande katt och så en härlig morgon då sonen och jag gick och handlade färskt bröd på ett bageri.

 

Det är väl lite av lyckan med att bo så här. Färskt bröd på morgonen och tro det eller ej.Gårdagens bröd säljs till halva priset. Hos oss får vi väl vara glad om brödet är färskare än en vecka.


 

Rena rama hotellfrukosten bjöd sonen och fjällan på. Fantastiska pålägg och gott gott gott. Utanför visar termometern jpå 10 grader och jag ska snart följa med Kinabror bort till hans son som bor ute vid havet i ett gammalt hus. Det kommer att bli en fin dag.


Det verkar som om folk har bättre ställt än hemma, finare bilar och som dom handlar och handlar.

Samtidigt verkar det finns dom som har det väldigt illa. Utanför systembolaget satt en gammal skrynklig tant och tiggde. Där kom folk med fyllda spritkassar och låtsades inte se henne ens.

Vet att folk säger att dom som tigger är pinsamma för omgivningen och att dom är missbrukare och allt vad man kan säga men jag klev ur bilen och gav henne 20 kronor i alla fall. Den tid vi stod där fick hon inte ett öre av någon annan. Tänk om man i nästa liv blir en sådan som måste sitta och tigga och ingen bryr sig. Tänk vilken förnedring att behöva ha det så med relativt välbärgade människor runt omkring oss.


Sånt skulle aldrig hända hemma hos oss. Satt någon utanför ICA i Hammarstrand så tog man säkert med sig stackarn hem och såg till att dom fick mat. Ja ja sederna är olika minsann.


Dagens ord: Fattiga blir bara fattigare och rikare blir bara rikare. Det kan man inte kalla rättvisa.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards