Alla inlägg den 1 april 2014

Av Anita - 1 april 2014 16:09




 

Efter en vecka blev det grönt på träden och blommorna slog ut. Det är alltså här i Skåne det är så knappast hemma i Jämtland. 


Kinabror och jag var bjudna till broder B på grillat och igår åkte Sonen, jag och Kinabror till Helsingör i Danmark.

 

Dimman låg tät över Hamlets slott Kronborg.. Vi gick runt och kollade men kunde inte komma in för just måndagarna var det stängt. Det var varmt i solen men kallt i dimman.


Så köpte man lite vinerbröd naturligtvis och åt en fantastisk god lunch på ett litet mysigt ställe. Sonen köpte massor med tulipaner till fjällan. Det är inte klokt hur billiga dom är i Danmark. Man får nästan tre buketter för vad en kostar i Sverige.

 


Färjan över tar inte lång stund men man hinner köpa lite godis och planen var att köpa knallröd korv och mula i sig men efter lunchen var vi så knökmätta så det var inte till att tänka på att få i sig något mer.


Idag kom Sonen och hämtade mig och vi åkte ut till Ikea som är Sveriges största och  Väla ett förfärligt stort köpcentra. Jag handlade ett par rosa gummistövlar och Sonen köpte en huvtröja till mig som var jättehärlig med skönt foder i. Åt subs till lunch och det var också något nytt jag aldrig smakat. Ny saker hela tiden.


Hämtade Sonens fjälla och hennes dotter och så åkte vi till Tropicariet och där tillbringade vi några mysiga timmar.

 

Hajar, krokodiler och fiskar i massor fanns det.

 

Fiskar som gnager bort skinnflisor. Carolin stack med sträckblandad förtjusning ner handen och blev lite gnagd på.

 

Massor med apor i olika storlekar fanns det överallt och lemurerna var väldigt sociala av sig.

 

En kröp upp i sonens knä och han var lite måttligt förtjust.

Det fanns massor av ormar och spindlar men jag undvek att titta på ormarna i alla fall för jag tycker att dom är så förfärligt äckliga så jag får kalla rysningar på ryggen.

 

Dom allra gulligaste var surikaterna som var helt bedårande. Dom hade jag kunnat stanna och pratat med en hel dag.

 

Hela tiden stod en av dom på vakt för att vakta huset. Vilka märkliga och speciella djur.

Så har ytterligare några dagar gågg och det är fullt ös hela dagen och nu är det inte många dagar kvar innan det är dags att åka hem. Roligt är det att vara här och uppleva en massa saker men som sagt. Tror inte att jag skulle klara att bo här.


Dagens ord: Bättre en lemur i knät än en krokodil i foten.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards