Alla inlägg den 19 april 2014

Av Anita - 19 april 2014 08:39

I björken vid huset bor mina två skator. Det finns bara två stycken här och där ligger hon på sina ägg som skator gör. I går morse låg den ena skatan död. Bara en hög med fjädrar återstod. Vad händer nu? Klarar en ensam skata av att sköta om sina ägg och ungar? Eller är det honan som är död? I så fall blir det väl ingenting för inte ligger väl hanskatan på ägg eller...? 


Annars har äntligen orrarna börjat spela på isen och det är ett härligt ljud som verkligen är vår. Igår kom våren. Skärtorsdagen var en jäkla kall och blåsig och tråkig dag men igår mitt på dagen vände det och man kunde till och med sitta på verkandan och fika.


Nu drog det ihop sig till fest. Först kom Kinabror och sedan kom Dansbritt. Vi satt och såg bilarna som kom en efter en. Vägbasen har fest och massor med bilar åkte dit.

Så kom Sundsvallsborna för att tillbringa en solig dag vid sina stugor.


Satt på verkandan och skalade potatis och så kom Sofiepropp men katten Felisia och Gamsvägerskan. Så kom AMV:s gubbe. Hon själv låg i förkylning och kunde inte komma tyvärr. Så kom Datafias gubbe och barn och ätandet kunde börja



 

 

Hittade ett nytt laxrecept som var både enkelt och gott.

 

Så kom Broder B med fru från Skåne och dom hade hämtat upp barnbarnet Lille Liam på vägen. Strax därefter kom TuppOla med sambo  Med sig hade han sin supergoda älgkalvsylta. Ingen gör kalvsylta som han.


Det var en fin vårkväll och medan gubbarna spelade kort och pratade så taket nästan lyfte sig tog SofiePropp, DansBritt och jag en promenad ner till badstranden.


Min ensamma svan har skaffat fjälla och dom sam omkring där nere och flög iväg när vi kom. Här är sjöfåglarna ganska skygga mot i stan där svanarna är vana att matas.

 

Nere vid stranden hade sjön gått upp och solen glittrade i vattnet. Det är härligt med öppet vatten även om jag vet att många velat pimpla på isen under påsken. Pimpeltävlingar är inställda överallt runt omkring.


Hem och se på "Lets dance" och förvåna sig över att den absolut sämsta dansaren får vara kvar vecka efter vecka och att duktiga dansare åker ut. Oförklarigt.


DansBritt och Sofiepropp ligger över och imorse när jag vaknade så följde katten Felisia med ner. Hon upptäckte mina två ekorrar och var väldigt intresserad.

 

Felisia och jag satt och tittade på ett ekorrslagsmål utanför fönstret. Dom bråkar ibland som alla gifta par gör både i djurlivet och bland människorna. Det är väl sådana vi är. Man måste ha någon att reta sig på ibland.


Nu önskar jag er en fortsatt fin Påsk och här skiner solen och det blåser inte ens ännu så nu är det dags att sätta på kaffepannan och fixa lite frukost.


Dagens ord: Jag tänker inte på allt elände utan på det vackra som ännu finns kvar. 



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards