Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Anita - 8 augusti 2014 07:11

Just nu i den lite disiga och dimmiga morgonen åker Kinabror förbi. Han ska till Bräcke och lämna av dottern och barnbarnet vid tåget för nu är det dags för dom att åka hem efter en solig och varm vecka här i Fisksjön.


Det har varit mest sol och bad för dom men den lilla killen hade en önskan och det var att åka till Borgvattnet och titta på Spökprästgården. Så då åkte vi dit.


GPS ska man inte alls lita på när man far för vi åkte och åkte på krokiga, backiga och märkliga skogsbilvägar i evigheter kändes det som. Lillkillen blev åksjuk och jag undrar inte på det. Det blev ju bättre när vi äntligen kom fram.

 

Ett spännande ställe för en liten kille att utforska. Att gå runt och titta på gråterskornas rum, det blå rummet med tavlan med pojken som följer med blicken och naturligtvis gungstolen som sägs kasta ur den som försöker sitta i den.

 

Det var verkligen ett gott fika vi fick där, jättegoda mackor och gott kaffe att avnjuta ute i trädgården i det lite mulna och ljumma vädret.


Det finns lite mysko tavlor överallt och en massa gästböcker där man kan läsa om hemska äventyr och spökerier som folk upplevt där under åren.

 

I fönstret väntar gasten på att få säga buuuuuu.

 

Så satt vi på trappan lille killen och jag och han tyckte att någon stod bakom och tittade på honom så jag fick hålla armen bakom som skydd.

 

Det var en trevlig dag men när vi tog farväl av spökprästgården tog vi den riktiga vägen hem och följde skyltarna och inte GPS-en.

 

Kan bara säga som så. Den lille killen hade en massa mardrömmar på natten och kunde inte sova med någon reda


Jag däremot sov gott och igår var det gräsklippning som gällde. Pust och stön så jobbigt i värmen.

Skånefolket åkte till Döda Fallet men att gå där i stenskravlet i värmen fick vara för min del.


Jag satt nere vid strandstugan och gjorde drömfångare och badade då och då.

Så kom det några av växtfärgningstanterna och hade överraskningsfika för ett födelsedagsbarn och vilket ställe kan vara bättre än nere på min brygga.


 

Ni ska inte tro att jag ligger på latsidan hela tiden. Nej jag har plockat massor med ringblommor och gör nu ringblomolja som ska vara till ringblomsalvan som jag ska göra.


Dessutom stod jag och gjorde älggryta av min sista köttbit. Skåningarna hade önskat sig det innan dom åkte hem och det är klart att dom fick det.


Nu blir jag ensam några dagar. Nja inte riktigt så men i alla fall inga nattgäster på några dagar. Finns ju massor av planer på vad jag ska hinna innan trumbyggargänget kommer. Jag börjar med att fara och jobba en stund idag och naturligtvis en massa annat. Nästa gång jag skriver ska det minsann bli ord och inga visor för jag känner mig förbannad för vissa saker. MEN vi tar det nästa gång. Vem kan vara riktigt ilsken när det är så fint väder. 


Inatt har det regnat så luften är nytvättad och blommorna lyser starkare. 


Dagens ord: Lagom är bäst. Det gäller både vädret, maten och livet faktiskt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards