Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Anita - 13 augusti 2014 08:32

 

Nu är det igång. Ledarna kom i förrgår fullastade med mat och två tält på en släpvagn och nu har det jobbats och möblerats om och bäddats sängar och det har varit ett väldigt flöj.

Mitt hus liknar inte alls det vanliga. Katten tittar sig förvånad omkring när hon kommer in.


Det är sängar både här och där och frysboxar och kylskåp är fulla med mat, konstig mat för det är massor av människor som är allergiska, fler än dom som kan äta allt. Vad har hänt med folket? Varför blev det på dette viset? Vilken tur jag har som kan äta precis allt utom möjligen röda karameller. 


Från hela Sverige och till och med från utlandet kommer dom, de 14 människor som ska bygga trumma. 

När tälten skulle upp igår var det blåsväder men det gick bra ändå.

 

Nu står dom där ett riktigt fint indiantält och ett partytält där man kan sitta och stöka med trummorna om det skulle bli regn, fast det ska det inte har vi bestämt.


Det är inte lika varmt ute nu och blåser som attan men då är det ju myggfritt. Vattnet i sjön har kallnat men det är fortfarande 20 grader.


Jag har mest gått omkring och tittat med storögd blick, plockat lite blåbär och vinbär och försökt städa lite i Loppisen. Nu ska jag flytta mina grejor ner till AMV:s husvagn där Kinabror och jag ska sova.


Håll tummarna för att det inte ska bli kaos och att det ska bli fina trummor.  

Dagens ord: Allt är inte omöjligt, bara mer eller mindre svårt.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards