Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av Anita - 29 augusti 2014 22:49

 

Sitter nere vid stranden och spelar på min nya trumma. Den har en dov, lite mystisk klang som lockar sädesärlorna.Dom kommer en och en och sätter sig på bryggan i en lång rad och bara glor.


Igår, kanske vi börjar med igår så det blir någon form av ordning och reda.

Min pappa sa att det är bättre att försöka göra något även om man inte kan. Det blir i alla fall bättre än att inte ens försöka.

 

Så jag som varken kan spika eller såga tog gud i hågen och satt igång.


I jordkällaren har potatiskätten ruttnat och fallit ihop. Dags att göra en ny för nu ska päran snart upp ur marken.

Tid tog det, slog mig på fingrarna gjorde jag men skam den som ger sig. Inte blev den vacker men den kommer säkert att funka i alla fall.


Frampå eftermiddagen bröts tystnaden av mullret från en gammal volvo. Det var gamle A som kom och vi satt på verandan och drack kaffe och pratade. Just då sken solen varmt och skönt.Solen är varm och skön ännu men när den går imoln finns det en kall krispig ton i luften.


Sundsvallsborna har varit här några dagar så jag är inte alldeles ensam. Var dit och fikade igår kväll.


Så blev det natt och imorse var det mulet och fuktigt och höstlikt. Det känns som om hösten kommer tidigt iår.

 

Jag gick ner till badstranden och då började det regna, ett duggregn som bara var som en fuktig dimma. Ute på vattnet simmade svanarna och canadagässen och det är för tidigt. Dom brukar inte komma så här tidigt på sin flytt söderöver. 


 

Badstranden är öde, bara några fina små spår efter rådjuren som går ner för att dricka varje dag.

Vattnet är kallt nu, bara 14 grader.


Idag har jag inte gjort så mycket, känt mig  lite låg och vemodig. Sommaren tog slut så fort och allt jag skulle göra blev inte av som vanligt.

Tankarna på att måla det vita på huset.

Den ruttna bryggan nere vid sjön som skulle fixas.

Loppisen som inte blev av.

För lite dans blev det också även om jag var iväg 5 gånger och hade det så kul. Känns trist att det liksom är slut på allting nu. Inga fler danser, inga nöjen och inte fester. Känns lite trist.


men va fasen. Det har varit en underbar sommar i alla fall och jag känner mig väldigt frisk och solbränd och den enda krämpa jag har nu är en stukad tå och det får man väl stå ut med.


Var en sväng ner till Datafia ikväll och vi tog en promenad ner till kyrkan.


Så rätt sent knackade det på dörren. Det var AMV och gubben som kom och det var trevligt. Det verkar inte bli alldeles folktomt i helgen i alla fall och det känns skönt.


Det här vemodet och saknaden av sommaren brukar alltid komma vid den här tiden och det får man väl leva med.


Dagens ord: Det är bättre att försöka och misslyckas än att inte försöka alls och har man inte försökt vet man ju inte om man kan eller inte.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards