Alla inlägg den 4 september 2014

Av Anita - 4 september 2014 08:37

 

Så kom min tremänning och hennes dotter på besök och med sig hade dom de gulligaste mjukaste sötaste hjärtknipande hundvalpar. 

 

Den svarta ska bli den nya Fisksjöbon. Kinabror ska ha honom och det kommer att bli riktigt spännande.

 

Tremänningen har minsann haft att göra. Att ha valpar är som att ha småbarn. Allt tuggar dom på och är överallt men som sagt gulliga till tusen.

 

En av dom var lite mindre än dom andra och lite rundare och var såååå gullig. Han hade ett uttryck i sitt lilla ansikte som man inte kan motstå.


Vilken trevlig dag vi hade tillsammans. Det är alltid lika roligt när hon kommer och hälsar på. 

Sommaren har kommit tillbaka. Solen är varm och skön.


Blommorna har tagit omtag och min nemesia blommar för fullt. Nästa år ska jag sätta fler sådana för dom har blommat hela sommaren och fortfarande.

 

Annars har jag ägnat de sista dagarna till att vältra mig i jorden. Plockat potatis, grävt en ny blomrabatt, tagit upp lök. En del dagar har jag varit svart från topp till tå. Jag har plockat svartvinbär och lite lingon och dagarna har gått men visst är det lite ensamt nu. men.......ikväll kommer Kinabror hem.


Visst, jag har varit iväg till gamgrannen på äldreboendet och till Datafia för att ta en promenad. Annars känns det lite trivst just nu för det händer inte så mycket och som ni vet är jag en social person som vill ha kontakt med andra.


Dagens ord: Små knubbiga hundvalpar är det finast och goaste som finns.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards