Alla inlägg under oktober 2014

Av Anita - 9 oktober 2014 15:22

 

För det mesta bryr jag mig inte så mycket om pengar för jag har ju trots allt till livets nödtroft men ibland......


Nu ska ni få höra. I regnvädret igår åkte DansBritt och jag till Östersund en sväng. Vi har inga stora krav på underhållning så att gå runt i affärer och äta ute känns som lyx.

Inte blev det dyrt heller för det fanns minsann ingenting som jag ville ha. Bara skittråkiga färger. Jag får inte in i min arma skalle varför vi svenskar klär oss i svart, grått och dyngvitt när det blir höst och vinter. Vill vi smälta in i det tråkiga vädret och mörkret eller vad då? Jag har ärvt en röd jacka av AMV och den är jag så glad för. Tur att det inte finns något som lockar mig i klädväg.


Det blev 3 par trosor och några burkar till min salva. Det var allt.


Sedan drog vi till Krokom för att gå på kurs i djurkommunikation med Per Trollsveden.

Det var blandade människor där . En del riktiga medier som har det andliga som yrke. Några med tatueringar och långa målade naglar och en hel del vanliga bonnläppar som vi.


Per har svart färgat hår. liten och rund och jag tror till och med att han hade ögonfransförlängning. Fullt med färgranna och lysande smycket. En gullig rar och rolig person.DansBritt och jag tittade bara på varandra och undrade var vi hamnat.


Vi lärde väl oss en del om djurkommunikation och auror och dessutom fick vi träna på att se auror men det kunde jag ju förut. Kul att man kan något som inte alla kan.


Nu kommer jag till varför jag skulle vilja ha pengar.

I mars nästa år anordnar Per Trollsvenden en resa till England.Allt man kan önska sig för en sån som jag. Stonehenge, Avalon, flera av Englands hemsökta slott och mystiska ställen och allt i sällskap med den virriga härliga Per.  


Tånk om man hade råd att åka på en sådan drömresa. Jag sitter och tänker att jag som jobbat i så många år och så mycket borde kunna få unna mig något sådant men jag fick i alla fall en dag i stan och äta något gott och skratta och lära mig något nytt.


Man får väl vara nöjd med det. Skulle tro att det är min lott i livet att alltid behöva vända på slantarna och för det mesta kan jag finna mig i det för jag vet att jag har andra rikedomar. Bara ibland när det dyker upp något man verkligen vill och drömt om känns det lite snopet att man inte kan. En resa som gjord för mig. Det är bara att sucka och krama ihop reselappen och glömma alltihop.


 

Nu är det verkligen höst. Idag regnade det inte så jag var ut en liten stund.

 

Lille Jack och Kinbror kom ett tag och lekte. Nja, det var förstås Jack och jag som lekte och Kinabror som läste tidningen. Så kom Gamle A och fikade och dagen bara gled iväg som vanligt.


Dagens ord: När man inte kan få det man vill ha får man nöja sig med det lilla vare sig man vill eller inte. 

Av Anita - 5 oktober 2014 11:00

 

Vilka fina dagar det har varit. Höstens dofter och höstens färger är ju otroligt vackra och man kan inte annat än njuta av dom..


Onsdagen blev inte alls efter planerna men så blir det väl alltid. Att jag inte lärt mig det. Att göra upp planer är ju ingen ide och ändå fortsätter jag att göra det min idiot.


Dagen började med att Kinabror och lille Jack kom och sedan kom Mustaschen och vi fikade. Jag var ju hundvakt åt Grisnäsan Bob men han var mest generad för lille valpen och ville inte alls leka med honom.


Så hände något väldigt roligt. Det var min och AMV:s gamla barndomskamrat Ninne som kom. Så märkligt det är med gamla barndomskamrater. Vi ses väldigt sällan men när vi ses så kommlar vi omedelbart ihop igen och det känns som om alla år emellan vore borta. Vi pratade och pratade och förr och nu och skrattade och hade det så trevligt. 


Så tog vi en promenad bort till Kinabror så hon fick träffa henom och lille valpen.

Sedan hon åkt stekte jag fläskpannkaka till Kinabror och mig och misslyckades som vanligt. Trots allt fläsk och flott så fastnade den i botten men den blev ju god ändå.

 

Så åkte jag ner till Datafia för hon och jag hade lovat att plocka äpplen hon en av hennes gubbgrannar. Det var små fina röda äpplen som har ett lite rosa frukkött och det blir en så härlig färg på äppelmoset. 


När vi plockat och det började skymma var det en vattenläcka på vattenföreningens vattenledning och flera hus hade dåligt med vatten. Man visste inte var ledningen gick så jag fick en av killarna att böja till pekare av svetsedletroder och så letade vi vattenledningen med den.

Så kom Pappersbeda för att hämta tillbaka Bob och så var dagen slut. 


Det var den dagen. Bara oväntade saker. Torsdagen tror jag att jag faktiskt var ute i trädgården och klippte ner gamla blommor ur rabatterna och så kom gamle A och vi satt och fikade och så fick han salvan jag gjort för hans psoriasis och som tydligen hade hjälpt bra.

Ja vad mer. Jo jag gjorde äppelmos av äpplena som gubben nere i byn skulle ha.

 

Vandrade bort till Kinabror för att äta middag och kvällen var riktigt fin och det var ett rent nöje att vandra hemåt efter sjön.

 


Fredagen åkte Kinabror och jag till Hammarstrand för att handla och äta på hotellet som vi brukar göra varje fredag. Där sammanträffade vi med AMV och gubben och vi satt där och njöt av maten och pratade. Så gick halva den dagen och jag for hem och stökade lite grann. Det obligatoriska bastubadet blev inte av för det var en massa annan som kom ivägen och så rätt som det var så hade hela veckan gått.


Igår var det jättefint väder och när jag var på väg ut så ringde "Mitt ljus i mörkret" på andra sidan sjön och ville att jag skulle komma över och äta lunch och träffa en kvinna som var där på besökt som har samma intressen som jag.


 

Det här är på andra sidan sjön och tittar man noga till vänster så kan man se mitt hus skymta fram på andra sidan. Fint är det där. Både utsikten och husen dom bor i.


Vi tre kvinnor hade mycket att prata om och kvinnan som var på besök visade mig några fina små dockor hon gjort och vad man kunde göra av kammat lin. Så enkla och trevliga saker. Man lär sig altid något nytt av att träffa nya människor det är då ett som är säkert.

 

Jag tycker om de fina solnedgångarna som är den här tiden. Jag tycker om de gula och röda löven. Så länge som det är snöfritt är det fint att leva och jag mår ganska bra. Den lille valpen förgyller också upp tillvaron och får en att busa och leka och det livar upp.


Nu kommer snart Kinabror och vi ska åka till Grannäset och se på skördemarknad. Det blir säkert bra om det bara inte börjar regna. Det ser lite lurt ut.


Dagens ord: Alla dessa dagar. Var det dom som var livet.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards