Direktlänk till inlägg 22 november 2014

SJU VACKRA FLICKOR I EN RING

Av Anita - 22 november 2014 07:31

 

Nåja, det var kanske en överdrift, snarare var det sju rara tanter i en ring men vackra är vi ju alla på sitt vis.

Ännu en grå och mulen vecka har gått men det finns positiva saker med det också. Det går inte så mycket ved och el, ingen halka på vägen och ingen snö. Man får vara glad för det lilla, men någon liten solstråle skulle man ju inte tacka nej till.


Det har varit en vecka proppfull med aktiviteter hela dagarna.

Onsdag kom DansBritt ganska tidigt på dagen och efter en stund kom Mustachen. DansBritt gick en promenad med lille Jack och jag for en sväng ner till bakstugan för att lämna lite grejor. 

Ibland använder man aslet i stället för skallen. Kom hem och började göra äppelkaka och upptäckte att jag naturligtvis tagit med mjölet till bakstugan. Fick göra ett eget recept med havregryn och hackade nötter istället för mjöl och det blev banne mig godare. 


Framåt 6 på kvällen dök meditationstjejerna upp. Vi var sju stycken som sagt. Det fanns mycket att prata om eftersom vi inte setts sedan försommaren. Alla hade något att berätta. Jag som ibland tycker att jag inte gör så mycket kom på att jag har ju haft hela surven med människor som byggde trummor här och dessutom har jag ju gått på örtkurs och lärt mig göra salvor av olika slag. Djurkommunication med Per Trollsveden har jag ju varit på också även om jag inte lärde mig mer än vad jag kunde innan.


Trevligt hade vi verkligen tillsammans som alltid. Mitt i alltihop kom Kinabror hem från Västerås och lille Jack blev så glad så glad till och med så han för första gången pinkade på golvet.

 

Det blev en sen kväll och på torsdagen bakade PappersBeda och jag tunnbröd. Det gick som tjosan och vi höll bara på någora timmar så var det klart. Jag for och lämnade tillbaka nycklarna till bakstugan och blev sittande och prata ett bra tag. Frös in bröd och stökade lite och så kom Kinabror på middag och efter ett tag kom TuppOla med Sambo och hunden Alice. Den tiken gillar inte valpen Jack och går omkring och visar tänderna mot honom hela tiden.


Lade mig i badkaret sedan alla åkt. läste en tidning och somnade och vaknade av att tidningen ramlade i vattnet. Det har faktiskt hänt förut men det är kanske tur att jag alltid läser i badkaret och blir väckt annars kanske man skulle dränka sig i badkaret. Det vore ju lika snopet som att bli uppäten av en björn.


Igår var jag iväg och städade lite på jobbet och till PappersBeda ett tag. Jag fick en mobiltelefon av henne och det var ju jättesnällt för min gamla är ju trasig stup i ett.


Sedan åt Kinabror, DansBritt och jag lunch på hotellet och så hem. Resten av dagen var jag med lille Jack för Kinabror skulle bort.

 

Det här är den enda solstrålen som visat sig på en hel vecka, tror att det var förra tisdagen som den visade sig en liten liten stund.


Idag ska Kinabror, Datafia och jag åka på marknad. Man måste ju försöka roa sig så gott man kan i mörkret. Det är faktiskt 8 grader kallt idag och jag ser i fönstret att det börjar ljusna och kanske kanske blir det sol idag.


Dagens ord: Bättre mjöllös än rådlös.

 
 
Ingen bild

Barbro

22 november 2014 13:38

Ja du det är ett sant nöje att läsa om dina dagar där borta i Fisksjön. Och vilket persongalleri du omger dig med. Jag tror det är dags för dej att skriva en hel bok, som blir film, som vinner en Oscar, som ... jag kan se framför mej hur Mustaschen är med uppe på scenen och hämta priset och Datafia och Beda och allt vad dom heter. Det är bara en handling du ska få till, personerna har du...

 
Ingrid

Ingrid

22 november 2014 15:06

En sån där liten solglimt hade vi också i morse, sen försvann det och ordningen med gråmulet väder var återställd.
Hoppas att ni har haft en trevlig dag på marknaden. Du har alltid något på gång.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Bamse31

23 november 2014 01:02

håller med Barbro. Ditt liv där uppåbli till film! Du gillar ju ÅsaNisse. Vad sägs om t.ex "Fisksjönuvan" .
Filmen skulle inte bli lika bondkomisk,Utan ligga på ett annat högre plan, men skulle ändå kunna bli populär, framför allt bland landsbygdsbefolkningen, som vet vad det handlar om. Gäller bara att hitta en filmskapare/producent åt dig!
Skönt att du visar att solen finns - det ser vi inte här än.🔦😑

 
Anki

Anki

23 november 2014 08:22

Du hinner med så mycket spännande... baka tunnbröd skulle vara kul att prova på :)
Solen har verkligen lyst med sin frånvaro sista tiden. Alldeles nyss syntes en strimma av soluppgången långt borta... men försvann igen, så nu är det bara grått igen. Hoppas ni fick en trevlig dag på marknaden!
Ha en fin söndag!

http://ankistankar.blogspot.se

 
Ingen bild

margareta wårenius

23 november 2014 10:27

en sån vacker morgon !

margareta

 
Soldansaren

Soldansaren

24 november 2014 06:11

Vad härligt med åtminstone en glimt av solen. Här är det bara svart och grått. Men i helgen har jag tagit fram adventsljusstakarna, så nu är det lite ljusare.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingen bild

Titti

24 november 2014 20:41

Det är visst ett tag sedan jag tittade in här, förstår jag.
Så det är till att ha blivit med hund? Trevligt!
Livet vid Fisksjön går sin gilla gång och du har fullt upp som vanligt, fast du påstår att du inget gör. :)
Kramar från f.d SkogsHuldran

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

25 november 2014 07:25

Det verkar vara ett härligt gäng hos dig! Och jag gillar verkligen alla namnen också :-)
Här är också grått och mulet vareviga dag.
Minns inte ens när jag såg solen sist..
Ha en fin dag och klappa den söta Jack från mig!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards