Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Anita - 4 januari 2015 19:53

 


Många börjar ta bort tomtar och julgranar men inte jag inte. Visserligen började jag fundera när katten Felicia rivit ner mina småtomtar för tredje gången men nu har Sofie hämtat katten så nu får dom stå framme länge än.


Det är halka och blåis. Trots dubbar och spark riskerar man att halka på ändan så det blir att hålla sig inne.

I förrgår kväll tog jag mig trots det bort till Bror B för att äta tacos och umgås med Brorsdottern. hennes kille och Lille Liam.


Igår kom först Broder B, Brorsdotter med Kille och Liam. sedan kom TuppOla och SofiePropp och efter ett tag kom AMV:s gubbe och Måg. Där satt vi i sofforna och drack kaffe och tittade på ÅsaNisse, det vill säga killarna pratade mest om lastbilar och sånt.. Det ska vara mycket folk. Det ska vara trångt. Det gillar jag. Ju fler desto bättre. Tids nog är det tomt och tyst här.


Idag har DataFia och jag kurat i soffan och sett på två filmer, en gammal "Lapptäcket" och så den roliga och tänkvärda "En oväntad vänskap".

Imorgon bitti åker Broder B och SnickarMagnus tillbaka till Skåne.


Nu har jag provat att skanna på min nya skrivare. Hittade några foton i en låda. Ni vet sådana där som ramlat ur album och som man tänkt sätta tillbaka när man fått tid och lust.


 

Det första är nog från 1964 när jag hade långa ben. Vad sjutton tog dom långa benen vägen tro? Vår och lövkrattning är ju det samma men det verkar vara väldigt varmt eller också var man mindre frusen.


 

Nästa är från första gången jag var till Cattolica i Italien. På torget stod en fontän med sjöjungfrur runt om så fint.

Så härlig tid som fortfarande finns kvar i hjärtat. ljuden. dofterna, ingenting är glömt ska ni tro. Killarna som busvisslade efter en. Många år sedan någon busvisslade efter en nu och skulle någon göra det skulle man tro att dom visslade på någon hund. Ack ja sånt är livet.


 

Så lite längre fram i livet sitter Sonen och jag nere vid badstranden i solnedgången. En av kvällarna då vi alla drog ner till badstranden för att grilla korv. ta ett kvällsbad och se solen gå ner.

Funderar även om det var mindre mygg då än nu eftersom vi var där väldigt ofta. Det var härliga kvällar.


Nu har det i alla fall gått ytterligare några vinterdagar och det är bara 2-3 månader kvar innan solen börjar värma och krukväxerna i fönstren börjar repa sig. Jag brukar också börja repa mig framöver mars och kunna gå ut och känna sig som en människa igen, inte som någon som bara vill gå i ide och vänta på bättre tider.


På tal om att leva. Jag har tänkt mig att jag inte ska handla en enda grej innan det är helt tomt i kylskåpet. Undrar hur länge jag kan klara mig? En vecka eller kanske mer?

Hur länge lever julgranen iår? Till Påsk tro? Vi får väl se. 


Min älskade son har inte bara köpt en eluppvärmd filt till mig utan också badskum, badolor och andra lyxiga spagrejor så jag tar och kryper ner i skummet. stoppar ner mina åderbråcksben så jag slipper se dom och drömmer om tider som varit.


Dagens ord: Inget är så trösterikt som ett bubbelbad och en ÅsaNissefilm.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards