Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Anita - 4 februari 2015 14:28

 

Jo då, det är verkligen sant. Jag som är en omtänksam  person vet att dom flesta som kommer till mig blir irriterad av att höra göken i gökuret ropa varje halvtimme men idag är jag själv och då får han gala bästa han vill. Det är trots allt ett litet sällskap.

 

Jag fick ett gökur i somras och så jag har längtat efter ett sådant. Jag hade ett förut men där kom ingen gök ut utan bara en flicka som gungade. Jag GILLAR gökur. Ja ja jag vet att det är ute och omodernt men det skiter jag i.


Som jag berättat förut fick jag hjälp med snön i söndags. men måndagen och tisdagen fortsatt det att snöa.

Måndagen gick jag ut och började skotta någon timme men sedan kom en av gubbarna med en bullpåse och sedan han åkt började jag klä av julgranen.


Det tar några timmar för jag har så mycket julsaker och det går sakta för jag funderar så mycket under tiden. Varje kula och varje sak har en historia, ett minne från förr och alltid undrar jag hur det är nästa jul. Vad ska hända under året som kommer framåt? 


Igår fortsatt jag att plocka av och klippte av lite grenar. Oj så mycket barr det var. 

När jag klippte av grenarna hittade jag det sötaste lilla fågelbo. Funderade på vilken fågel som bott i det.

 

Stedesbacken där granen stått är fullt av fåglar och ett härligt fågelkvitter riktigt omfamnar en när man sitter där på backen bland styvmorsviol och prästkragar och tittar ner mot sjön som glittrar till mellan björkarna. Längtar till sommaren. En längtan som riktigt får mig att bli tårögd.


Bygger fåglar nya bon varje år eller återkommer en del till samma bo? Tänk att jag inte vet en sån enkel sak. Jag trodde i min dumhet att jag visste en del om fåglar. Är det någon som vet? Tala om det för mig?


Nåja, jag spar det lilla boet och lägger det i en skål så länge.

 

Tänk vilken röra det blir när julen ska ut. Mitt i allt kommer Gamle A. Vi åt lunch och han hjälpte mig med dammsugaren som fastnad igen och så flyttade vi lite grejor. En av grejor som får mig att få psykbryt är dammsugare. Det är alltid något trassel med dom när man äntligen fått sig till att ta fram eländet men som sagt. Det ordnade sig.

Sedan han åkt gick jag ut och skottade lite grann och det tog emot väldigt ska ni veta.


Bilen är igensnöad och står där och hångrinar åt mig och jag bestämde mig fort för att låta den stå och inte åka någonstans.


Nu imorse borde jag gått ut och skottat men ryggen värker så in i norden så jag bara matade fåglar och hämtade posten. Tar och dammsuger och torkar golven och plockar undan julsaker.

Eldar lite och tänker att jag borde hämta ved men det är oskottat så det får vara. Imorgon är ju en dag och kanske känns det mindre tungt då.


Pratade med min Bloggvän Skatan igår för hon fyllde år. Vi började prata om tiggare och hur världen blir allt grymmare. Man skulle kunna tro att vi är tillbaka i medeltiden. Spöstraff och bränna människor levade. Det är ju fullständigt vansinnigt. 


Hörde att Norge skulle börja sätta fängelsestraff på tiggare och även till dom som hjälper tiggare. 

Jag som gillat Norge och norskar blev väldigt besviken. Fattiga människor för det allt sämre och dom rika får det allt bättre. Tänk så många rika som lurar åt sig pengar, åker och äter på skattebetalarna och arbetsgivares pengar och inte får dom något fängelse inte, möjligen att dom får något annat jobb  med ännu bättre betalt. Har man duktiga advokater som man har råd att betala så kan man komma undan skatt också. Mycket pengar som skulle kunna gå till dom som behöver. 


Dagens ord: Det är då fasen skillnad på skit och pannkaka minsann. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards