Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Anita - 26 februari 2015 12:59

 

I söndags kväll kom Sonen, Kinabror och Lille Jack efter en lång resa ända från Skåne. Så skönt att dom kommit och resan gått bra. Lille Jack som växt sedan jag sett honom sist var alldeles vriden efter att ha suttit i bilen så många timmar och kutade runt som en tok.


 

På måndagen kom två av mina meditationstjejer och hälsade på och hade med sig en liten goldenfröken som är lika gammal som Jack. Oj så dom busade och levde om i flera timmar. Det är skare på snön nu så dom kunde springa fritt precis överallt och det måste vara toppen för två 7 månaders busiga hundar.


När dom åkt kom Vägsamfällighetsrevisorn (vilket långt namn) och vi fixade bokföringen och fikade och pratade lite. Sonen han körde in ved och fyllde farstukvisten så jag skulle ha ved länge och sedan skruvad han upp några brandvarnare och stökade lite grann med sin fyrhjuling.


Jag gjorde iordning älgstek med sås och potatis och lite grönsaker och så kom Kinabror och vi åt tillsammans.


Tisdag for sonen och jag och handlade lite mat och resten av dagen var vi bara inne och latade oss. På kvällen tog vi sparkarna och for iväg på sjön bort till Kinabror för att äta middag.


Så kom då onsdagen och det är den dagen då jag ska på mitt årliga läkarbesök. Känner mig frisk och kry men ack så jag bedrog mig. Det var inte alls bra. Så typiskt När man känner sig frisk då är man sjuk och går man till läkare för man känner sig sjuk så visar proverna att man är frisk. Nedslagen och deppad åkte jag han och satt mig ner i fotöljen och bara satt.

Sonen kokade mig kaffe och stekte italiensk korv för att muntra upp mig.


Vi hade tidigare bestämt att vi skulle göra lite julfirande eftersom det blev missat i julas. 

 

Så jag gjorde Jansson och lite sill och TuppOlas älgkalvsylta 

På kvällen kom TuppOla en sväng.


Idag är det varmt och skönt men ganska mulet och grått. Sonen och jag har tagit ner julbelysningen ute och stora julbocken har fått gå till vila i traktorgaraget och tomtarna har fått flytta in i Brakskiternas Dal. 

Vi har tagit en promenad ner till badstranden och ån och tittat efter bävern.

Fåglarna kvittrar och ekorrarna leker i börken men jag känner mig rätt läg i alla fall.

 

Dagens ord: Man kan inte vara glad alla dagar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards