Alla inlägg under februari 2015

Av Anita - 1 februari 2015 19:16

Det har väl inte gått någon förbi att min inställning till snö inte är det minsta positiv

En sån morgon som idag när man tittar ut och ser massorna med snö som vräkt ner skulle jag fått ett psykbryt och känt att dagen varit förstörd men inte idag.


Jag hade fått reda på att Storfiskarn fått till sin traktor och hade för avsikt att komma och skotta hos mig. Vilken lycka.


Då började jag dagen med att mata fåglar och ekorrar.

 

En satt och knäppte händerna och tittade med bedjande ögon på mig så det var bara att gå ut och mata. Vem kan motstå en sådan blick.


En kopp kaffe och två tunnbrödmackor med salami på och så lite titt i datorna förstås. Vanorna är ju sådana.

Så tända en brasa och sitta och mysa och se en Åsanissefilm och spela lite på min trumma och känna att det är helg och ledigt. Ingen snöskottning idag HURRA.


Datafia kom en stund och vi fikade och så hördes ett brummande.

 

Så kom Storfiskarn och snöhelvetet fick på moppo och flög åt alla håll. Det tog rätt lång tid för honom att skotta men sedan kom han in och vi tittade lite på tv och åt mackor och fikade.


Man må ju göra det bästa av den här trevliga dagen. Jag har ju fått ett härligt badskum av min snälle son. Oj så mycket skum i badkaret. Tar fram en bok av Rosmunde Pilcher: Snö i April. CD spelaren får stå på tvättmaskinen och jag spelar Italiensk musik


 

Så krypa ner i skummet. Läsa lite. lyssna lite, blunda och njuta och då och då kasta en blick på ängeln i taket som ler så finurligt mot mig. Det är ju ingen snöängel utan kanske en takängen eller ska vi kalla henner för en badrumsängel.

 

Så det kan bli en dag i vinterns tid i ett snöit och grått land.


Dagens ord: En lycka att plötsligt bli överraskad av en snöängel med traktor.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards