Direktlänk till inlägg 18 april 2015

FRESTELSER

Av Anita - 18 april 2015 08:33

 

Visst vet jag att det är alldeles för tidigt att plantera penseer men så stod dom där på affären 6 st i en liten låda. Söta rosa penseer och jag kunde inte motstå dom. Ibland kan man inte motstå frestelser så idag planterade jag dom i krukor utomhus. Då kan man ju ta in dom om det blir alltför kallt.

 

Jag hade sällskap av hunden Jack och han har blivit en busig hundtonåring. 

 

Först stal han min häxkvast och sedan åt han upp några av blommorna på mina nyplanterade penseer.


På tal om frestelser. Inser nu att det är dags att ägna mig åt något annat än att titta på Dr Qvinn och "Tillbaka till Aidensfeld". Nog vet jag att det inte är riktigt fint att glo på tv. Det finns dom som säger med lite högfärdig ton att dom minsann aldrig ser på tv utan gör nytta istället. som att läsa krångliga böcker eller springa så fötterna blör. En del har inte ens tv och tycker att dom är såååå kulturella. Skit samma, vem bryr sig. Jag hinner både vara ute och läsa böcker och jag må erkänna att jag tittar en hel del på tv under vintern och det är kul och avslappnande.


Nu när våren kommer med fina kvällar så blir det annat och det ska jag säga. Jag skäms inte ett dugg för mitt tvtittande så det så.


Igår var det en hel del på gång. Åkte och hälsade på gammelgrannen på äldreboendet och sedan till sköterskan. Hon tittade på min handled och gav mig en tid hos läkaren fast inte förrän i slutet av månaden. Kanske har jag en spricka på något litet ben. Vi får väl se. Det känns så onödigt nu när jag har så mycket att stöka med utomhus. Jag ska inte gå in på alla sysslor som väntar på mig men jag kan säga att det är krattning och ved och allt möjligt annat. Att göra listan skulle bli ett helt blogginlägg långt och det ska jag bespara er.


Så var jag iväg på vattengympa även om jag bara kunde göra en del grejor.

Så hem och äta och till Hammarstrand på kurs. Vår lärare hade varit i Toscana och berättade så jag blev alldeles matt. Nu på måndag börjar ett program med TVErnst där han är i Tsocana. Jag har något oavslutat med just Toscana och har alltid velat åka dit.

Även om jag är sorgligt medveten om att inga tjusiga italienare längre skulle titta efter mig men nog skulle jag klara att njuta ändå av maten och landskapet och värmen och känslan och musiken. Oj oj oj.

 

Om jag kommer dit vet jag att jag skulle bli som rosen som oväntat blommar i fönstret efter att ha tillbringat en mörk vinter i en jordkällare. Det är så jag kan känna mig ibland i detta kalla mörka.Livet: Släpp ut mig. Ge mig pengar så jag kan uppleva några av mina drömmar innan ålderdomen sätter sina giftiga klor i mig ännu mer.


Dagens ord: Hoppet är det sista som dör. 

 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

18 april 2015 10:45

Du skriver så klokt och jag känner likadant! Älskar Italien. Må det regna pengar över dig i överflöd så att du kan förverkliga din längtan och tina upp din själ!
Själv har livet gått från att långsegla i några månader, till ren tristess och depp, och numera går allting vara ut på att lösa problem och överleva.
Men äsch, även efter den allra mörkaste natt kommer en gryning igen

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Soldansare

Soldansare

18 april 2015 16:41

Tycker att man ska ge efter för frestelserna. Om nu frestelserna består i att titta på Doktor Quinn eller att njuta av blommor (antingen genom att titta på dem eller äta dem :). Att låta sig njuta, istället för att göra allt det där man ska. Ja, du vet ju att jag kämpar med det där.
Njut våren!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Korpunge

Korpunge

19 april 2015 09:48

Säger samma sak som soldansare, ge efter för frestelserna för det är ju det som är livets krydda. Sedan om det är tv eller inte ska andra inte bry sig i. Här ser du också en tv-tittare och jag älskar att titta på tv även om jag också tycker om att vara ute. Följer tex Glamour varje vardagkväll, jordskott och jaaa.. det är mycket bra ibland på tv :)
Skönt du fått handleden omhändertagen och för vidare koll. Själv kom jag inte ens fram i telefonen för min åkomma men hörde sedan på radion att folk hade problem att ta komma fram.
Angående Toscana så hoppas jag du kommer dit en dag. Det tycker jag nog du kan unna dig ♥
Varm kram till dig och ha en skön söndag

http://korpunge.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

19 april 2015 20:43

Härliga du. Tack för ännu ett härligt uppfriskande igenkännande inlägg.

Penséer är fina.
Du......jag tittar åxo rätt mycket på tv. Tycker det är sååå avkopplande å skönt. Det där med att läsa böcker...vara kulturell och göra nytta skiter jag blankt i. Sådetså.
Nä fasiken som det har blåst i dag. Hoppas du inte blåst bort . Det har ju stormat såååå vansinnigt ute.

Kramkram till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Göran

Göran

19 april 2015 21:11

Rätt! Skit i kultursnobbarna som anser sig ha ensamrätt på att avgöra vad som är och inte är kultur. Det Du gillar är ju bra för DIG och det snobbarna gillar är väl bra för dem.
De säger att det är för att vi (vanligt folk) inte förstår den "finare" kulturen. Men kanske är det DE som inte förstår det kreti och pleti tycker om. Eller både-och!
Buskis med Stefan & Krister och gamla pilsnerilmer är inte sämre än en pjäs av Lars Norén eller en film av Ingmar Bergman eller Fellini. Olika men varken bättre eller sämre.
Jag har, som de flesta, mina egna åsikter om bra och dåligt. Till exempel har jag personligen väldigt svårt för svenska dansband och deras låtar. Men det skulle aldrig falla mig in att nedvärdera denna kulturyttring eftersom så vansinnigt många tycker om den. Jag är absolut inte bättre eller smartare än de! Inte heller är min smak varken finare eller sämre än någon annans. Bara lite annorlunda! Och DET gillar jag.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

20 april 2015 09:31

Om det är nån som utnyttjar tiden klokt så är det väl du Anita. Jag är så glad att du berättar om dina vardagar och ger oss andra energi. Jag brukar ofta tänka på dig och hur underbart du verkar ha det där i din by tillsammans med alla fina vänner och djur och natur. Vad tråkigt livet vore om vi alla skulle följa ett visst mönster. Nä vi ska fortsätter att glo på TV och skiter i vad andra tycker.
En stor vårkram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Karin

Karin

20 april 2015 16:55

Jag ser en hel del på TV, när jag vill koppla av, och det vill jag ganska ofta!!
Nu har jag precis sett en dokumentär på TV4 Fakta, och det mitt på blanka eftermiddagen! Vad den handlade om? Vet ej jag sov den mesta tiden!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Anki

Anki

21 april 2015 07:42

Tycker du gör helt rätt... skit i kulturknuttarna! Titta på tv hur mycket du vill... när du vill!
Hoppas du någon gång kan få göra din resa till Toscana!
Så fint den blommar din ros! Och penséerna de brukar klara några minusgrader... kanske svårare att överleva en busig hund :)
Ha det gott!

http://ankistankar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards