Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Anita - 20 maj 2015 19:14

 

Äntligen en dag med uppehåll var det igår och då är det dags att börja gräva i jorden och rensa rabatter.

Jag har aldrig handskar på mig när jag jobbar med jorden och jag ligger alltid på knä eller sitter på ändan för jag vill vara nära marken.


Kontakten med jorden talar om för mig om den är nog varm att sätta frö i, om den saknar något som den vill ha, koskit, sand eller torv. Allt sådan talar jorden om för mig när jag låter mina händer få kontakt djupt i myllan.


Eftersom jag ska sätta ringblommor som jag längre fram ska förvandla till läkande salva gäller det att ge jorden mycket kärlek. Jag är nästan klar med rensande och kanske imorgon ska jag börja sätta frö.


Idag har det varit en innehållsrik dag även om det varit mulet och regnskurar från och till.

Först kom telekillen och lagade min telefon. Sedan kom AMV och Gubben och visade kort från Grekland och jag fick en tvål och ett jättefint armband med turkoser. Vi satt och planerade inför sommaren fest och pratade och tog en promenad. Sedan kom det två gubbar till under dagen.


Så var det ju meningen att vi skulle ha meditationsgruppen ikväll och gå upp på ett berg och skrika vårskriket men en efter en ringde och kunde inte så jag blev ensam kvar. Det är nog dags att sluta med meditationsgruppen inför sommaren nu. Folk har så mycket annat för sig den här tiden.


Vårskriket ska skrikas om det ska bli någon ordning. Det blir väl ett ganska ynkligt skrik med en enda röst men jag gick ner till bryggan och skrek och skäggdoppingen och lommen svarade och ekot likaså. Det får väl duga.


  Så kom Datafia och mannen och lånade min vedklyv och fikade och så var det med den här dagen. Nu mulnar det på igen så vi får väl se hur det blir men jag kan se att det faktiskt blivit lite lite grönt på träden, bara en liten aning av att det är musöron på björken. Kanske kanske blir det varmt till slut och under över alla under. Det är 10 grader varmt faktiskt.


Dagens ord: Du ska inte tro det blir sommar om inte nån sätter fart.

   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards