Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Anita - 3 juni 2015 08:47

I förrgår var en dag av solstunder och titt som tätt häftiga regnskurar. 

Jag hann i alla fall en hel del innan den värsta stormen kom.


Jobba, hälsa på PappersBeda och handla.

När jag kom hem satt Kinabror och Mustachen i köket och fikade. Så är det hos mig. Alla vet var nyckeln och kaffeburken finns. Så skulle det nog vara på flera ställen än här. Inte låsa ut alla.


På eftermiddagen tog jag en promenad bort till Kinabror för vi var bjudna till prästerna på fika. Vi gick dit innan regnet kom.

På tillbakavägen efter en trevlig fikastund började det blåsa mer och om och vinden ven och skrek och fick håret att stå rakt ut underfär som när Carola stod i vindmaskinen fast kanske inte lika tjusigt.


Hemma läg plaststolar.kuddar och vattenkannor utspridda överallt och jag gick in och stängde dörren. Strömavbrott en stund blev det också. Ingen ide att sova på övervåningen så jag låg nere. Det viner inte lika mycket där.


Igår hade det lugnat ner sig och vinden hade torkat upp gräset. Jag tog fram gräsklipparen för första gången iår och som den pessimistiska och negativa kärring jag är så räknade jag kallt med att det skulle krångla men under över alla under. Den gick igång på första knycken.. Härligt. Första gången man klipper kan det till ocvh med kännas lite kul och så luktar det gott. Visserligen är jag tvärtäppt i näsan av allergi men nässpray finns ju att ta till. Det är värre med handen som visserligen är bättre men dålig kraft fortfarande.


Fika med Kinabror och AMV:s Gubbe och när solen sken kunde jag ta av jackan en liten stund. Fortsatt rensa rabatter och åt middag hos Kinabror.


 

Trots kylan har harsyran slagit ut i skogen och breder ut sina fina mattor under granarna och gott smakar det också, lite syrligt och läskande.

 

Ormbunkarna i min trädgård har börjat att så sakta veckla ut sig. Jag har blöt jord lite överallt i trädgården och då trivs omrbunkar och det finns olika sorter och alla har dom en lysande grön färg.

 

Så jag gillar dom och alla blommor som har enorm växtkraft. Det behövs verkligen om dom ska hinna bli med den här kylan och korta somrarna . Tyvärr har vi inte fått ner potatisen ännu för det är så blött. En hel dag med uppehåll har vi inte upplevt på länge nu. men ........imorse hörde jag göken för första gång.


Dagens ord: Östergök är tröstergök minsann.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards