Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Anita - 6 juni 2015 23:08

Gårdagen slutade med sol och lugnt vatten för första gången på väldigt länge. Dock var det en kort glädje men vi börjar väl från början.


Det var så att Pappersbedas dotter tog studenten igår så Pappersbeda, hennes sambo och jag åkte till Östersund för att fira.

Lite regn och mycket kallblåst men inne på skolgården var det lite lä och mycket trängsel. Söta som små smycken var alla tjejer med vita spetsklänningar och bara ben. Förnuftigt nog ser jag ingen som har högklackade skor.

 

Det skulle ju åkas lastbil förstås och spelas hög musik och skrikas och dansas och drickas sprit.

 

När vi stod där och väntade på att lastbilen skulle åka och  och frös i kallblåsten från Storsjön så undrade man hur dom lättklädda flickorna stod ut. Jag hade till och med vantarna med mig.

 

Många lastbilar minsann. Texter som "Ikväll redlös imorgon arbetslös" och "Det är inte korven man blir tjock av utan såsen". Så roliga man kan vara då.

Tre timmar for dom runt i staden och massor av bilar var det och det spelades och sjöngs och gatorna var fulla med människor som tittade på. Trodde inte att det fanns så många i stan och ljudnivån var så hög att man inte kunde prata med varandra.


Tänk så unga och vackra och ha livet framför sig men jag tror inte att jag ville byta med dom. Det är ingen dans på rosor att vara ung nu för tiden med all arbetslöshet och dyrt boende.


Vi åt tårta på eftermiddagen och frampå kvällskvisten sken det upp och vinden mojnade och det blev riktigt behagligt ute, bättre än på flera veckor.


 

Vi åt middag på en restaurang uppe på vattentornet med en jättefin utsikt över storsjön och fjällen och sedan åkte vi hem. När jag kom hem gick jag ner till AMV och Gubben i husvagnen. Kinabror var också där och dom sa att jag varit borta i 14 timmar. Tänka sig. Fin kväll och jag hade förhoppningar om dagen som idag är.


Det skulle bli uppehåll så imorse gjorde jag iordningen en rejäl matsäck för SofiePropp och jag hade planerat att vi skulle klättra upp på huvudet av elefantberget för hon har aldrig varit där.

Det var ju lite mulet men jag trodde ju på väderlekstjänsten men pytt skit i pannkakan. Det började regna och fortsatt att regna så gott som hela dagen så vi fick ställa in.


Att klättra uppför berg i regn går ju bara inte och Kinabror och jag fick sitta i köket och äta upp matsäcken och dricka upp termoskaffet.


Det är väl själva faaaan.

Det var Kälarnedagen också och en massa marknadsfolk och underhållning och jag betvivlar att det var mycket folk. Tänk att förbereda och lägga ner massor av tid för olika evenemang och så regnar och blåser det bort. Så mycket möda.

Det är ett jävla Sverigeklimat och hjälper inte ett dugg att det är Svenska flaggans dag. Blöta flaggornas dag kanske man kunde döpa om det till.

Ja, så har man suttit inomhus och glott på styggvädret. AMV och Gubben lessnade också och for hem.


Få se om det blir bättre imorgon så Sofie och jag kan ge oss upp på berget men....man börjar tapp tron på värme och sol. Less är bara förnamnet.


Dagens ord.  Bakom molnen lyser solen alltid men vilken glädje har man av det om man inte har vingar och kan flyga över molnen och det har inte jag. Jag lättar inte det minsta hur jag än flaxar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards