Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Anita - 15 juni 2015 17:34

 

Så har vädret varit sista dagarna och mitt humör också. Upp och ner.

Lördagen regnade det inte så mycket och vinden var inte så hård som den brukade. Jag vågade mig på att planera ut pelaroner och andra blommor men lämnade blomlådor med plant inne i växthuset och det var tur visade det sig igår.


Kinabror och TuppOla och lille Jack for till Bräcke på qrosing och Jack fick bli raggarhund för första gång.

Jag fick höra hur det skramlade och dundrade på vägen och så kom Datafia, hennes gubbe och Storfiskarn med en vedkap och dom satt igång att  kapa så det visslade om det. Förstår ni vilken lycka.

 

Inte alla har sådana vänner minsann och jag är innerligt tacksam. Då gick mitt humör i topp faktiskt.


Humöret dalade igår när jag vaknade och regnet strilade ner. Datafia kom och hon och jag håller på med ett projekt på datan som visade sig ta hela dagen fast vi tänkt oss två timmar. Det var det första.


Jag hade lovat att laga middag till henne och familjen och satt igång att göra en gryta. När jag lade över köttet i stora grytan fräste det till och rök som attan. Jag hade glömt att ha i smör. Brandvarnaren började pipa som en galning och ni vet hur det är när man ska få tyst på den.


Sedan var det kaffet. Jag känner mig som en idiot för först kokade jag över kaffet på spisen och det blev ett farli före.

När jag kokat nytt gick jag in och vi fastnade i datastöket och jag glömde kaffet på så det blev ett torrkokning och luktade förfärligt och tog jättelång tid att få ur och rengöra pannan.

Så till slut när jag skulle tömma upp kaffe från ett nytt paket till min kaffeburk tappade jag halva paketet på golvet. 

Jag och kaffet hade minsann inte den bästa relation den dagen. men....som sagt. Det var jag som var en klant. Vissa dagar är man ju det. Tycker att det blir oftare och oftare.


Nåja det blev köttgryta och det blev smält rabarber med mandelkräm till efterrätt och vi blev till slut klar med vårt projekt.


Idag stormar och regnar det och jag åkte till Håsjögården för att hjälpa till att fixa med sommarcafe.


 Det var väl allt för idag och jag hoppas bara att det slutar blåsa. Det får heller regna.


Dagens ord: Fortfarande inte en enda dag med kortärmat.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards