Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Anita - 25 juni 2015 15:11

Först tog jag på mig täckbyxorna. Sen tog jag på mig vinterjackan och handskarna. När jag stått en stund i snålblåsten från sjön och klyvit ved insåg jag att jag måste ha mössa innan både näsan och öronen blev röda som tomtens. Röd luva på och fortsätta en stund. Jag som tyckte att sommaren äntligen kommit. Pytt skit i pannkakan.


För att ta det från början och inte virra omkring som en galen höna.

Härom dagen var det sådan dag ni vet då man tänkt uträtta mycket och så blir det bara platt fall om man kör hit och dit helt i onödan.


Jag har fått en syssla över mig som jag inte klrar så bra. Allt stök med ombyggnad av byvägen. bidrag och vägavgifter och allt klater som rör det. Runt och fixa men ingen kunde varken hjälpa eller berätta hur det skulle gå till och dom jag sökte fanns inte till hands.


Så var jag på apoteket och betalad 1200 kronor för mina mediciner och så fattades det en grej som jag var tvungen att åka till Kälarne för att få. Det var bara att dra iväg 4 mil till och när jag kom dit fanns en stor skylt som det stod "Sammanträde" på. Gick in till gamla grannen och hjälpte honom med hans räkningar. Han har tjatat om det i flera dagar. Fast räkningar inte behöver betalas på länge än ska det ske samma dag. Sedan tillbaka och det var fortfarande "Sammanträde" på lärkarstationen så jag for hem.


Så igår for jag iväg igen och fick hjälp av PappersBeda och en kille på mitt förra jobb. Kom in på läkarstationen och fick de grejor jag skulle ha så det ordnar kanske till sig till slut.


Från det ena till det andra. Jag har hittat tätört och försöker göra tätte till tjockmjölk. Tyvärr blev det åska så jag vet inte om alltihopa skar sig. Vi får väl se om ett dygn till.

 

Nu har i alla fall blommor och grönt kommit igång riktigt ordentligt.


I Hammarstrand blommade de lila syrenerna i hela byn och när man öppnade bildörren slog den härliga doften emot en. Här i kallhålet Fisksjön har inte syrenerna slagit ut ännu men det finns knoppar och det finns hopp.


 

På stigen till Kinabror har liljekonvaljerna börjat blomma. Däremot har inte guckuskorna slagit ut och det är ovanligt sent. Skogstjärnorna blommar överallt och marken i skogen är full av lysande ormbunkar och granarna är fulla av limegröna skott. 

 

Det är grönt och lysande överallt men som sagt kallt och blåsigt och regn från och till. Men ....det doftar gott.


Nu blir det blogguppehåll några dagar från mig. Fredag till söndagen ska jag på örtkurs och lära mig mycket som jag kan ha nytta av. Naturen är full av rikedomar och vi har tyvärr glömt hur man använder dom.


Inte nog med det. På söndag ska jag få en katt. En ettårig fräse som heter Morris. Det är lille Liams pappa som haft den. Nu har jag varit utan katt i två år så det är dags nu.


Dagens ord. Ett hem utan katt är inget riktigt hem.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards