Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Anita - 27 juli 2015 14:10

I går var det regn hela dagen men vet man det i förväg så kan man ju tex göra som jag. ta fram grejor ur frysen och laga upp lite mat att ta fram färdigt när det kommer oväntade matgäster eller när man är för lat för att ställa sig och laga något som tar tid.


Så for jag ner till sommarcafe och stannade där en timme för att träffa två av mina klasskamrater.

Annars hade jag förstås sällskap av Sonen och Fjällan och katterna och Kinabror och hunden Jack. Inte gick det någon nöd på mig inte.


TuppOla. Sofiepropp och TuppOlasonen är i Dalarna och tävlar om att köra uppför en backen med gammelbilar. Det kom två bilder på facebook och jag kan inte låta bli att skratta och tänka på hur vi är vi galna syskon.


Att våga vara stålman. häxa eller Italiensk kung är inte alla som är minsann. Att bjuda på sig själv och våga göra bort sig är väl också någon sorts mod.


Jag har många gånger varit häxa så det känns riktigt hemtamt och vid ett flertal tillfällen har jag varit en liten fet rosa gris med knorr i ändan .

 

Tror nog att vi har lite tok efter vår pappa. Minns när han satt naken i vattnet och spelade på fiol och sjön "Jag sitter här i bäcken dom kallar mig för näcken". Det var en låt av Ove Törnqvist som var riktigt kul. När vi gick på kalas och pappa hade högklackade skor och röd sidenklänning och hatt. Kära nån så vi skrattade.


Kinabror som vågade spela in reklamfilmer i Kina där han bla annat var Italiensk kung och arab som skulle banta.

Inte bangar han heller för att visa sig nästan naken i vattnet.

 


Så här det galna gänget från Fisksjön. Nog kanske nästa gång ni ser dom så flyger dom också men nu gör dom sitt bästa för att försöka flaxa iväg och uträtta stordåd, kanske att vinna i biltävlingen.

 

Broder B han kan stå på ett ben och flyga han.

 

TuppOla med segergest på sin fula bil som konstigt nog heter "Black Beuti"

 

TuppOlasonen som ser ut att kunna flyga iväg när som helst trots att han har nr 13 på bilen.

Håll till godo. Galna gänget bjuder på det.


Dagens ord: Ett gott skratt förlänger livet.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards