Direktlänk till inlägg 4 september 2015

FÖRVÄNTAN

Av Anita - 4 september 2015 14:21

 

Förväntan. smaka på det ordet. Visst låter det härligt. Nu ligger jag i hammocken och känner solen värma och läser en skitbok bara för att tiden ska gå. Det doftar rosor och humlorna surrar runt öronen på mig.


Jag har packat en trunk och väntar på att Datafia ska komma och hämta mig. Nu bär det av till Umeå och imorgon ska vi till Täfteå loge för att dansa till Drifters. Sommarens enda resa och sommaren sista dans.


Det är inte bara dansen som lockar utan själva resan. Att få sitta och titta på allt det vackra som finns att se efter vägen. Även om jag bor i paradiset så är det roligt att se något nytt och sitta i lugn och ro och prata. Det ska bli så kul.

Fint väder är det också.


Annars har ju veckan varit i skördandets tecken. Varje dag har jag skördat och plockat alla möjliga bär. Jag har också plockat mer styvmorsviol för den salvan jag gör är redan slut. Det är många som vill ha den. Dessutom har jag plockat rödklöver och lagt i olja och torkat nässlor.


Hälsat på fd grannen och varit på kontroll till  sköterskan och jag hade ett blodtryck som var helt normalt och rent allmänt var jag relativt kry så det får man ju vara glad för då. Visst har jag lite ont i min ena höft efter allt skumpande upp och ner i skogen bland tuvor och stenar men för fasen Jag är ju ingen ungdom så det får man väl ta.

Kommer säker att få ont när jag dansar också men det skiter jag i. Får väl ligga och tryna i hammocken när jag kommer hem.


Kinabror drar till Skåne på barndop och älgjakten börjar. Det är väl vad som händer nästa vecka men nu ska vi inte tänka på det utan på min resa. Jag har inte stora fordringar på livet. De flesta av mina vänner drar iväg söderöver och visst skulle jag vilja det också men jag får väl vara nöjd med en minisemester i Umeå. Man ska inte förhävas sig sägs det ju.


Dagens ord: Förväntan är halva nöjet.

 
 
zaq

zaq

4 september 2015 15:15

Ha det så roligt på din tripp och hoppas ni får många roliga danser!
En olycka kommer sällan ensam, bilen är nu lagad, men jag har åkt på ryggskott (tisdags morgon, skulle flytta ut citronen, börjar bli så kallt över nätterna för den) och som grädde på moset en rejäl förkylning. Till dem som inte vet så gör det ont att nysa, snyta sig och hosta med ryggskott. Det visste itne jag... För jag har aldrig haft det förut. Trots att det är överjävligt besvärligt och ont, så finns det något som är värre, och det är nackvärk, tur jag slipper den just nu iallafall...
Kram!

http://zaq.blogg.se

 
Ingen bild

Barbro

4 september 2015 15:37

Ofta är halva nöjet att vänta på att resan ska ske. Att fundera hur det kommer att bli. Jag brukar vänta och tänka och fantisera så mycket så när jag äntligen är iväg blir jag besviken.

Nu sitter jag bara och väntar på att jag åka hem till stan efter hela långa sommaren. Inget att vänta på, jag vill helst inte åka. Ändå har jag så svårt att ta mig för med något nu. Går och hasar runt hela dagen. I morrn kan jag börja packa och kanske vinterdammsuga.

Ha så himla kul/B

 
Ingen bild

hubblibubbli!

4 september 2015 15:46

Såg att du gör salvor och annat av växter och blommor. Men det skulle du säkert få sälja, inte många som vet hur man gör. Och vad dom ska användas
till.

 
Staffan H

Staffan H

4 september 2015 15:58

Det viktiga är förmodligen inte vart man åker utan att man åker någonstans. Små saker, små upplevelser kan betyda mycket mer än vad en långresa ger. Än är Sverige vackert, än har inte hösten slitit löven av träden, än har inte mörkret lagt sig. Du hittar säkert saker att njuta av och uppskatta. Trevlig resa och dito dans!

http://staffanhuss,wordpress.com

 
Anki

Anki

4 september 2015 16:48

Ha det nu så jättebra på din resa till Umeå och Täfteå... och njut av dansens virvlar!
Ha det gott!

http://ankistankar.blogspot.se

 
Göran

Göran

4 september 2015 21:01

Önskar dig en härlig helg. Dansa så det ryker nu! "Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång", som Kjell Bergkvists begravningsentreprenör sa i filmen "Den bästa sommaren"

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Dunsaluns

Dunsaluns

4 september 2015 21:43

Ja, det är härligt att ha något att se fram emot, och även om det inte är en utlandsemester så "blir det ju vad man gör det till". Hoppas du har riktigt kul och inte får så ont efteråt.
Åh, vad jag önskar att jag kunde göra salvor också. Du är så duktig på att skörda, här tycker jag att mycket redan har blommat ut, vet inte om det börjar vara försent med alla örter. Men jag har fått in kamomill och rölleka i allafall, men vi använder dem bara i te. Vad vet du om vänderot? den växer här i gethagen... hur ska man göra med groblad om man vill spara för vintern? Jag gjorde hostmedicin av färska sådana en gång när jag var liten.
Det låter så härligt att ligga i hammoken. Ha en bra helg!

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

5 september 2015 01:05

Att skriva som förr!
En blogg om att leva med diganoser m.m
Hej! mina vänner!
Jag är tillbaka igen med en ny blogg!
Denna gång ska ni aldrig blir av med mig m.m
Ni kan aldrig stoppa mig! Tror mig det jag säger!
Gör ni det så kommer jag alltid komma tillbaka tror mig!
Kommer inte ger migi första taget!
DU VET EJ VEM DU HAR ATT GÖRA MED!!! LITA PÅ DET JAG SÄGER NU!!!!!!!!
SKA SKRIVA TILL DOM ATT FÅR DIN / ERA BLOGG AVSTÄNGT! LITA PÅ DET! DU VET EJ VEM DU HAR ATT GÖRA MED DET SÄGAR JAG BARA!!!!!!!

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse31

5 september 2015 10:46

När jag skriver det här så är du förmodligen på väg till Umeå och Täfteå. Därför är det ingen idé att önska dig en trevlig danskväll men jag hoppas ändå att du haft det trevligt på din danskväll

Det var bra att du har plockat alla bär och blommor du behöver för nu börjar ju älgjakten som du själv skrev . Då är det inte bra för dig att gå omkring man vet aldrig vad är det kan hända om en mer om en älgjägare stöter på en människa i skogen. När du kommer hem , lägg di i din hammocken och njut tills älgjakten är över sen kan du börja vandra i skogen igen . Det här är ett råd för din säkerhets skull.
Här hos mig Har vi ingen älgjakt men man debatterar vargjakt utanför Södertälje. Själv har jag provsmakat höstens första krabba, den var god. man ska ju äta krabbor i.de månader som har ett "r" i namnet, allltså september. Kramen åhälsa din moster, h.on verkar ju vara frisk å kry å kan gå i bärskogen, som jag inte kan f.nn

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

5 september 2015 16:40

VET DU ATT JAG KAN BYTA IP-NUMMER! DU KAN EJ KOMMA I FRÅN MIG!

NI KAN EJ BLOKERA MIG! GÖR NI DET SÅ KAN JAG BYTA IP-NUMMER!

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

5 september 2015 21:48

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!

http://myckerensam.bloggplatsen.se

http://myckerensam.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

7 september 2015 05:24

Hoppas att du har haft det trevligt på din tripp. Härligt låter det.

Ha en toppenmåndag du fina.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

21 september 2015 23:24

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/ E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!

Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

Kontakt: mia2@home.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

http://myckerensam.bloggplatsen.se

 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

21 september 2015 23:32

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/ E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!

Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

Kontakt: mia2@home.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.se

 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

23 september 2015 21:03

Det har hande på Ljungby Ridklubb i Sickinge i helgen som var!



Helgens ponny tavlingar i Sickinge sluta i rena sabotage och fylleri på Ljungby Ridklubbens ridanlggningen o.sv m.m



Dessa barn var i 14 - 15 årsåldern men det fanns aven vuxna som betedde sig illa. Vissa av föraldrarna hade tagit sig alkohol och blev onyktra under kvallen.



Det ar valdigt beklagligt. Det brister i föraldra ansvaret riktigt ordentligt



Dar till kom det fram att föraldrar druckit sig onyktra.



Det har hant en gång till och det var ponny SM 2009.



Sabotaget r nu polisanmalt. Då anlaggningen ligger en bit utanför stan ar man övertygad om att det ar tavlingsdeltagare alternativt syskon till tavlingsdeltagare som ligger bakom.




HOPPTAVLING SLUTADE I SABOTAGE OCH FYLLERI!En saboterad tavlingsbana! Stökigt på hopptavlingen! Sabotage mot arrangörerna och föraldrar som var onyktra! Barn som saboterade och föraldrar som var onyktr

http://miaannorlunda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 23:32

Svineri på ponnytävlingarna i Ljungby
21 september 2015
Sverige De nationella hoppningarna för ponny hos Ljungby Ridklubb är bland landets mest populära. Den gångna helgen förstördes stämningen av onyktra föräldrar och barn som saboterade både bana och anläggning.


- På lördagskvällen erbjöd vi möjligheten att beställa pizza för leverans till tävlingsplatsen. Vi hade också öppet serveringen för dem som ville äta sin beställda pizza där. Tyvärr fanns det föräldrar som inte bara åt utan även drack en del. Några blev onyktra och förstörde stämningen, berättar tävlingsledare Mali Larsson.

Det var inte bara ett antal vuxna som inte kunde sköta sig. Det fanns även barn som stökade och saboterade under lördagskvällen. Mali berättar att det fanns ungdomar som körde med elcyklar mellan hindren inne i ridhuset. Banan till den första söndagsklassen saboterades med flyttade hinder som ändrade avstånd och hindernummer som byttes ut.

- Det var ändå inte det värsta. Vi fick larm om att ett omklädningsrum stod under vatten och trodde att någon ledning gått sönder. Det hade det inte. Det var avlopp i både handfat och duschar som täppts till med toalettpapper och sedan var vattnet påsatt och det var nog tio centimetert djupt vatten på golvet, säger Ninni Svensson som också var tävlingsledare.

- Inte nog med detta. Det hade även varit bråkigt vid uppstallningen och det hade kissast i serveringen. På söndagsmorgonen undrade vi varför vi arrangerar tävlingar, säger Mali Larsson som betonar att det handlade om en liten klick och att de allra flesta alltid uppträder korrekt.

- Det fanns föräldrar som kom till oss och tyckte att vi kunde avbryta tävlingen och ställa in söndagsklasserna. Men trots svineriet är det ändå det stora flertalet som sköter sig. Då ska inte ett fåtal förstöra för dem så därför fortsatte vi men allt sabotage är polisanmält och vi kommer även att skicka rapport till Ridsportförbundet, säger Ninni.

Eftersom tävlingsplatsen ligger ganska långt från stadskärnan är båda tävlingsledarna övertygade om att det är tävlingsdeltagare som är ansvariga för svineriet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards