Alla inlägg den 12 september 2015

Av Anita - 12 september 2015 18:42

 

Nu har jag suttit i bastun alldeles ensam för en gång skull och lyssnat på tystnaden. Det är så konstigt tyst bara brasan sprakar lite stilla.

Jag saknar.

Svalorna mina favoritfåglar har flyttat och deras glada kvitter hörs inte längre. Trasten. tranorna och till och med sädesärlorna har gett sig iväg söderut. 

Det är bara de vemodiga och sorgsna ljuden kvar. Lommen, spillkråkan och ugglan.

Korpen förstås som nu har gott om mat i skogarna efter älgjakten.


Saknar också Kinabror och hunden Jack och AMV och Gubben. Alla har dragit söderut.

Just nu när  det älgjakt  saknar jag mamma och Lilian. Vi hade så roligt tillsammans och nu är dom borta båda två i en helt annan himmel. Hoppas dom träffas där och att det finns bingo att spela även ovan molnen.


Nu får det räcka med gnäll.

Vilken fin vecka det varit. rena sommaren.Jag har försökt att vara ute och suga åt mig det gottaste. Den härliga luften och solen som fortfarande värmer gott och skönt.

 

Torsdagen var jag iväg och hälsade på en fd skolkamrat och så naturligtvis till äldreboendet och hälsade på fd grannen.

Sedan var jag bara lat. Låg på bryggan och försökte vila min onda höft.


Igår blev det en rätt jäktig dag. Gräset har inte slutat att växa så det var bara att dra igång gräsklipparn och börja och det tog nästan tre timmar. Som tur var så är Sundsvallsborna här och dom bjöd på fika och det var minsann gott att få efter det arbetspasset.


Så hade Kinabror fått tag i älgkött och eftersom han inte är hemma så fick jag hämta det och stod hela kvällen och skar och rensade och malde och paketerade ända till midnatt.


Idag har det varit mulet men inget regn. Älgjägarna far förbi på vägen hela tiden.

Jag har stökat lite i trädgården och tagit in ved och öst ur båten och lagat tvättmaskinen och så bastat så nu är det kväll.


Dagens ord: Hösten är vemodet och saknadens tid.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards