Alla inlägg den 15 september 2015

Av Anita - 15 september 2015 14:12

När jag slutade jobba hade jag massor av planer men sanningen är den att jag blivit latare och latare och latare.

Vad är det för fel med oss kvinnor för jag vet att det finns många fler än jag som är på dette viset.

Alltså vi vill vara lata men får dåligt samvete när vi är det.

Hoppas att den nya generationen kvinnor blir annorlunda och unnar sig latheten.


Att istället för att gno som en tok ligga i hammocken och se guldlöven virvla runt i vinden och läsa en tidning eller bara njuta.

 

Det är något särskilt med luften och dofterna i September. Jag vill helst vara ute hela tiden. Så då är jag det.


I söndags kom min vän kloka S på besök. Hon och jag har inte träffats på ett helt år så jag tog med henne på en vandring runt min lilla by.

Vi gick bort till Kinabror och så på de små stigarna mellan oss.

 

Vi gick in genom porten till vättarnas rike och älvornas äng. Vi gick bort till Stedesbacken och så hem på stigen därifrån. Vi hade en mysig eftermiddag och eldade i kaminen och fikade när vi kom hem igen.

Så kom TuppOla och hade med sig lite älgköttfärs till mig och det var minsann välkommet. Inget är så gott som älgkött.


Söndagskvällen blev orolig. Katten Morris kom inte in på kvällen när jag ropade och jag var vaken ända till klockan 2 innan jag gav upp. Den katten är inte så smart så jag var rädd att han blivit överkörd av någon bil. Det har varit massor med bilar på vägen eftersom det varit älgjakt så man vet aldrig.

Klockan 7 igår morse gick jag ut i morgonrocken och nere i uthuset kom katten tassande med nyvaken blick och undrade "Va då". Vi gick in och lade oss igen och hopkrypna i sängen somnade vi och sov till klockan 10.

Sånt kan man göra när man är pensionär. Katten spann och jag skulle tro att jag snarkade.


Tänker på sommaren som gått och alla projekt jag tänkt göra som inte blev av.

AMV och jag skulle upp på det här berget, ett av dom jag inte varit upp på.

 

Synd för vem vet om vi tar oss upp dit nästa år. Man vet aldrig med de kroppar som börjar bli ankomna och slitna.

 

Loppisen som jag skulle få iordning. Måla väggar. sätt upp hyllor och fixa golv. Pytt skit så det blev.

 

Allt det vita och avflagnade på huset som skulle skrapas och målas. Pytt skit så det blev med det.

 

Bryggan som som isen förstört och som skulle lagas. Pytt skit så det blev.

Fönster som skulle putsas.

Sånt som jag skulle göra nu när jag är ledig istället för att driva runt och plocka bär och ligga och läsa i hammocken.


Idag har jag i alla fall varit och jobbat en stund och hälsat på hos PappersBeda. Där sitter det minsann inte fast. Hon håller på att reparera och byta ut köket.

Annars har jag pratat i telefon med flera av mina vännen och lek med katten och planterat vita tulpaner runt dammen.

Ätit hallon från buskarna på källarkullen och röda krusbär och några jordgubbar som faktiskt finns kvar.

Tror nog att det blir ytterligare en lat eftermiddag.

 

Jag tar och lägger mig i hammocken igen och doftar på rosorna och hör fontänen plaska och ser på de gula löven som far omkring i solen som guldpengar.


Dagens ord: Ett hårt arbete kunde varit ett lätt arbete om det gjorts för länge sedan. Å andra så är det kanske sista dagen man kan ligga i solen i hammocken och reste av jobbet finns kvar nästa år om ingen smygit hit och fixat det åt mig.





Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards