Alla inlägg den 17 september 2015

Av Anita - 17 september 2015 13:34

När regnet står som spön i backen och inte en människa syns till då kanske det är dags att sammanfatta sommaren. Sommaren som inte blev mycket till sommar och allt jag inte hann.

 

Ibland undrar jag vad det är som är fel med mig. Allt jag inte gjort och att jag inte kommit iväg på resor som andra människor gör och allt som går sönder och pengarna som inte finns och solen som inte sken och allt förbaskat 


Vilken jäkla gnällkärring. När jag börjar titta efter och sammanfatta dom här tre månaderna så har jag ju gjort massor i alla fall.

Varit på tre marknader.

Varit på två auktioner.

Varit på trevlig loppisrunda med mina kompisar.


 

Fester har det varit också. 

Två surströmmingsfester och en kräftskiva och grillning hos Broder B och Frityrfrossa med Sonen och hans kompis.

 

50-årskalas och utflykt med hela gänget till Höga kusten.

Så har jag jobbat på sommarcafe och cyklat dit och fikat ett antal gånger.


Jag har varit på dans fyra gånger i alla fall och alla gånger har jag fått dansa jättemycket och inte varit panelhöna en enda gång. Önskar att det varit fler gånger.


Jag har fått en ny katt.

 

Jag har haft besök av två trevliga bloggvänner och min gulliga tremänning med familj. Dessutom har jag naturligtvis haft flera veckor tillsammans med Sonen och hans gulliga sambo. Dessutom har Galne Jens varit på besök och tillsammans med Sundsvallsborna hade vi en afton som inte var av denna jorden. Tyvärr har jag ingen bild på den helgalna kvällen då det spelades och dansades och sjöngs.

 

Visst har jag varit iväg lite grann om än inte så långt. Jag var på PappersBedas dotters studentfest.

Jag var på Strånäset med moster och tittade på jättefina lapptäcksmönster.

 

Jag och AMV har varit på Jamtli och gått omkring och myst nästan en hel dag. Så har jag varit till Umeå med Pappersbeda.


AMV och jag hann inte med att klättra i bergen som vi tänkt men Sofie och jag var upp på Vättaberget i alla fall.

 

Massor av bär har jag plockat av alla möjliga sorter och så ska vi inte glömma örtkursen.

Jag har tänkt mig att lära mig något nytt varje år och tänkte att iår blev det ingenting men visst blev det.

 

En härlig helg med trevliga människor och mycket kunskap och nu har jag gjort massor med salvor av olika sort.


Så vem är jag att klaga även om det inte blivit en massa bada och simma och sola och vara ute på sjön.

Varför är det så lätt att glömma det man gjort och så lätt att komma ihåg det man inte gjorde. Visst blev det några bad och solande i augusti i alla fall. Inte vet jag men en gnällkärring är jag. Det är kanske medfött och ingenting att göra åt men förlåt i alla fall.


Jag har ju gjort massor egentligen. Det är ju bara tre månader som man kan säga är sommarmånader så man kan ju faktiskt inte hinna med allt hur man än försöker. Frisk har jag varit också. Inga vrickade knän och handleden börjar bli rätt bra nu.


Vilken tur att jag har bloggen och inte kan sitta här och säga att jag har minsann inte gjort något på hela sommaren. Sanningen är ju faktiskt en hel annan.


Dagens ord: Om jag ser på verkligheten så hade det faktiskt kunnat vara mycket mycket tråkigare.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards