Alla inlägg den 27 september 2015

Av Anita - 27 september 2015 09:32

 

Det har inte varit så mycket getingar i sommar men härom dagen råkade jag klämma till en som satt på ett bär och den stack mig på fingret. Jag brukar inte ha problem men attans så giftig den där getingrackarn var. Hela handen svullnade och jag har haft ont i två dagar av den lilla sticket. Nog om det. Jag får skylla mig själv som inte bett getingbönen.


Nu har det gått några dagar igen mestadels med regn och rusk.

 

Onsdagen kom en av mina kompisar från trumbyggarkursen och det var roligt att träffa henne igen. Hon hade med sig den mest smaskiga äppelkaka jag någonsin smakat.

AMV och Gubben har också varit här den här veckan. Vi har ätit tillsammans allihop och det är ju bra. Varför ska man sitta själv och äta om man kan äta tillsammans. Det är så mycket roligare.

 

Lekt med hunden Jack har AMV och jag gjort. Han älskar att vara nere på stranden och dyka efter stockar och dra upp dom på land.

 

Katten Morris han vill mest klättra i träd han och ligga och spinna i min famn.

 


Så är det ju hög tid att skörda innan frosten kommer. Det var bara två plusgrader i förrgår natt så det ligger och lurar nu.

Igår var det faktiskt uppehåll hela dagen.


Kinabror och jag har tagit upp potatisen. Inte blev det mycket men flera olika sorter. Min favorit heter Cherie och är en röd potatis som blir gul när man kokar den. Kokar inte sönder och är jättegod att steka.

 

Sedan gjorde vi matsäck och for till skogen för att plocka lingon. Att plocka lingon en fin dag är ett riktigt nöje och inte smakar kaffe så gott som i skogen.

 

Klart att efter en sådan dag har jag haft värk i ben och höft hela natten men lite får man väl ta. Man är ju trots allt en sliten gammal kvinna så lite krämpor får man väl räkna med. Så länge man kan fara omkring som jag gör så ska jag väl inte klaga.

 

Kinabror är också lite ofärdig så vi linkar omkring så gott vi kan i alla fall.

 

Fina stora röda lingon. Vi rensade dom när vi kom hem på min fina gamla rensmaskin och frös in för att koka sylt senare.


Nu har i alla fall mina lakan torkat efter att ha hängt ute i en hel vecka. Hammockdynorna var genomblöta så jag har dom inne på tork och nu är det bara att inse att det snart är slut på den härliga tiden.


Än finns det att göra i trädgården men det känns bra att källaren och frysen är full med mat inför vintern och att veden är inne. Samtidigt gruvar jag mig inför vintern. Den kalla mörka tiden då man inte kan vara ute men varför tänka på vad som var och vad som kommer.

Ikväll har jag tänkt åka på bio och se filmen om Ingrid Bergman om nu bilen fungerar. Den går som en skithög och lever sitt eget liv. Nu har hellyset börjat krångla också. Är väl något glapp för ibland fungerar det jättefint.


Vad ska vi säga inför en söndag som den här. Jo 

dagens kloka ord får bli det här.

Bekymra dig inte över gamla problem Det kommer snart nya. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards