Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Anita - 4 oktober 2015 18:15

 

När jag var ung var tanter såna med kappa, hatt och handväska och permanentat hår. Nu är det unga flickor som klär sig så.

Min vän AMV var härom dagen in på ett fik och där var det tanter i alla åldrar från nytanter till riktigt gamla tanter. Alla hade jens. randiga tröjor och joggingskor. Det ni är den nya tidens tanter och jag hör till dom.

 

Jag menar hur kunde det bli så här. Unga klär sig som gamla tanter och vi lever kvar i vår ungdoms kläder som ju var lite hippa.


Det känns konstigt att man faktiskt är tant och inte längre kan slå volter. gå ner i brygga och klättra i berg. Faaan jag skulle så gärna vilja slå åtminstone en liten volt eller hjula lite grann.


Nåja, det är som det är och så är det dags att gå över till vad som hänt sista dagarna.

 

På morgonen kom Gamle A för att hjälpa mig sätta upp hyllor i loppisen så jag kanske får fingrarna ur aslet och börjar köra min loppis nästa vår. Alltså nu är vi i torsdags.

11-kaffe hos AMV och Gubben i husvagnen.

Lunch hos mig klockan 1 Älgbiff med lök.

Så for jag till vattengympan som började kl 3. Vi var många så vi kommer nog att dela upp oss i två grupper så småningom. Trevligt att träffas igen och sitta i bastun och prata lite.

Hem igen för klockan 5 kom en gammal skolkamrat med man och tro det eller ej. Dom hade med sig rotmos och fläsklägg. Så fantastiskt gott det var.


Så kom fredagen och det började jävlas redan från morgonen.

Blåsväder. Jag satt och höll på med fakturor för vägföreningen och det gick rent åt helvete. Datorn ville inte betala en faktura. Ringde till PappersBeda som har handelsbanken och undrade om jag gjort något fel men hon sa att jag gjort precis rätt och sa att jag skulle ringa supporten. Så då gjorde jag det och efter evig väntan fick jag tag i nån som bara undrade om jag gjort precis som jag skulle. Hon kopplade mig till någon som skulle kunna mer och där satt jag och väntade i 45 minuter och en röst som sa "Tack för att du väntar" gång på gång. Till slut slängde jag på i rena ilskan.


For istället till banken och en smart tjej kom på vad felet var och lyckades föra över pengarna. Det där med vägrenoveringen har gått mig på hjärnan och jag hoppas det är slut nu. Jag hatar att hålla på med det som jag inte kan.

Dessutom så tror man att det är man själv som gjort fel men i det här fallet hade jag inte alls gjort något galet.


Dagen gick och Kinabror och jag åt på hotellet och for hem.

Blåsten bara tilltog och jag låg i soffan och mådde skit. AMV kom in och där satt vi och kurade. Usch så hemskt det är med storm.


Vid 6-tiden gick strömmen. Vi skulle till Håsjögården på fest. När vi kom dit hade dom laddat med ett diselverk och lyckats värma maten i alla fall. Det var ljus på borden och stämningen var glad. Vi är ett segt folk här och har haft långa strömavbrott förut. Eddie som skulle spela och ha ett musikkorsord spelade fint och vi fick tillbaka strömmen efter någon timme. Det var trevligt och ingen bekymrade sig ett dugg över strömavbrottet.

Så mojnade vinden och marken var full med omkringströdda grejor överallt. Jag hatar blåst och krångel med datorer.


 

Inatt var det frost för första gången men dagen var solig och fin om än lite kylig. DansBritt kom och Kinabror hon och jag åkte på skördemarknad till Grannäset. Där såldes det allt möjligt och jag köpte hemägg. Vi åt en god lunch där också med god soppa och wok.

 

Så kom vi på att vi skulle gå till skogen och plocka svamp och jag må säga att vi blev nöjda. Tre korgar fulla med trattkantareller och rödgul trumpetsvamp.

 

Oj så fort den här veckan gått och så mycket som har varit på gång hela tiden. Vad man än kan säga så kan man i alla fall inte säga att det har varit tråkigt. Att vara pensionär är minsann inte tråkigt ett enda dugg utan fullt av  äventyr både på gott och ont.

Nu ska jag ta och krypa ner i badkaret och bubbla lite grann och sedan blir det nog en lugn kväll i soffan.


Dagens ord: Det måste vara något fel när det är finare att vara en gammal möbel än en gammal människa.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards