Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Anita - 8 oktober 2015 08:47

 

Nu börjar det dra sig mot vinter och då är det inte lätta att leva. Då börjar allting att krångla och jävlas.


Min nylagade bil började krångla. Bromsen på ena hjulet låser sig när man svänger men bara ibland.

Jag hade sett fram emot att fara på trivselträff på tisdagen men inte nog  med att bilden krånglade utan på morgonen upptäckte jag att luftvärmepumpen stannat och det var bara 13 grader inomhus. Kinabror och jag lusläste beskrivningen och provade allt möjligt utan resultat. Då mina vänner sjönk mitt humör som en sten och jag hade lust och gå och dra täcket över skallen och bara försvinna.


Så ringde fd grannen och skulle ha mig att fara dit och titta på en betalningspåminnelse som kommit. Han ringde sex gånger den dagen. Det är inget ovanligt egentligen men fasligt irriterande när man redan är på dåligt humör.


Min batteridrivna dammsugare har slutat suga och jag har försökt kolla om den sitter igen men den gör inte det så den har väl gjort sitt den också precis som jag.


Upptäckte att jag bara har 500 kronor kvar att leva på resten av månaden men säger ni. Du har ju frysen full med bär. Jovisst och vackert väder och frisk luft har jag också.


 

Vilken jäkla dag. Närt det kommer en dag då allt går åt helvete ska man inte utmana ödet. Jag oroade mig för sotarn som kom frampå dagen. Tänk om det smittar och han ramlar ner från taket eller det misslyckas för Mustachen som håller på att fälla jättetallar alldeles i närheten av AMV:s stuga.


Jag gick ut och klippte ner i rabatter och struntade i alltihop. Ute med kroppsarbete kan väl åtminstone inget bli fel om man inte klipper sig i tummen men några risker får man väl ta.


Kinabror har besök av en jobbarkompis som har varit tillsammans med honom i Kina och jag stekte abborre till dom till middag.


Det har varit minus flera mornar och jag har börjat mata fåglarna. En ekorre kom och katten Morris jagade honom till skogen men annars har Morris inte visat något större intresse för fåglarna som tur är.


Nu känner jag mig låg. Hur ska det bli. Ska det redan börja krångla? Vad går sönder nästa gång?

Så dog blommorna och hänger som lessna trasor överallt. Dom hann knappt slå ut. Löven som nästan inte hunnit bli gula blåste bort så fort.

 

Jag eldar i köksspisen för första gång för det blev kallt när pumpen inte går. Det känns tungt nu och handleden värker nu när jag jobbar ute och lyfter och höften likaså.


Ni ska inte tro att jag klagar men varför ska allt helvete ske samtidigt. Jag bara undrar. Visst klarar man ett litet helvete för sånt är ju livet och min rubrik "Det ska vara lätt att leva" känns som rena skämtet just nu.


Läste i en rolig bok ett samtal som passade in på positiva DansAnn och Mig.

DansAnn: Jag älskar äpplen. lövhögar och höstbrasor. Det är en härlig tid.

Jag: En lång och mörk tid menar du.

DansAnn: Titta jag har köpt fina fingervantar.

Jag: Usch vad det kyler på Nu vill man bara fara härifrån. Hösten känns så negativ. Jag är nog mer en ljus och positiv sommatyp helt enkelt.

 

Det är kolsvart på kvällarna nu och inatt har det varit norrsken och naturligtvis så funkade inte min kamera, vad trodde ni.

Det är väl bara att ge sig ut och jobba i trädgården och samla kraft till att ta itu med att få bilen lagad och pumpen lagad men som sagt jag orkar inte ta itu med det och dessutom har jag inga pengar heller. Fy fasen hur det är.


Dagens ord: Det hade alltid kunnat vara värre men som jag sagt förut inte känns det bättre för att andra har det ännu värre. Konstigt ordspråk.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards