Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Anita - 15 oktober 2015 08:37

 

Jag tycker att det känns som om jag hållit på och stökat i flera veckor nu med allt i trädgården.

Jag klipper ner i mina perennrabatter mest bara för att slippa det till våren. 

Räfsar löv gör jag inte utan jag tänker klippa en sista gång med gräsklipparen och finfördela löven. Det ska jag göra idag om inget annat dyker upp och det vet man ju aldrig.


Jag har samlat frö från vallmon för sådana frön är svåra att få tag i och vallmo är det bästa man kan ha. Lysande färger och blommar alltid i tid. Värre är det med ringblommor och solrosor. I år blev det bara knopp innan frosten kom.

 

Trädgårdsmöblerna är inplockade, både på gården och nere vid sjön.

Blomlådor tömda och nu sitter det enris och granris i dom istället.

Tomtar, grodor och små troll har fått komma in i växthuset till nästa sommar.

Dammen är tömd på vatten så den inte fryser sönder och den solenergi drivna fontänen är också inplockad.


Så är jag ju hundvakt till Grisnäsan Bob och det blir många skogspromenader och han och Jack leker varje dag. Det är lite jobbigt med Bob och katten Morris. Morris smyger på katten och ska jaga hans svans och Bob jagar upp Morris i träden.


Det har varit fantastiskt fina dagar och vackra kvällar med fantastiska solnedgångar.

 

Det har varit älgjakt och dom sköt en älg bara på andra sidan vägen.

Alla bröderna har varit här nu några dagar. När Broder B skulle flyga hem från Östersund var det sådan dimma så han fick ligga över i stan innan man kunde flyga.


Jag har varit iväg till FD grannen för han fyllde år. Jag har varit iväg och jobbat en sväng. Igår kom Gamle A med lite fikabröd.


Annars kan jag inte säga annat än att jag är lite trött. Vet inte varför. Nu är det så att jag gärna skulle vilja lilla på soffan och vila mig mitt på dagen och så på "Tillbaka till Aidensfield" men den har slutat nu och börjat om från börja ingen och nu har jag ju sett hela serien. Åsanissefilmer visas inte heller längre så ligga på soffan och halvsova blir det inte tal om.

 

Huset är fullt med hund och katthår och för all del även jag släpper hår som en gammal hund. Det finns ju en massa positiva saker som händer. Jag har ju en rar son som gav mig en gåva härom dagen helt utan anledning och jag blev så väldigt glad.


Nej nu kära vänner kokar kaffet över på vedspisen så det fräser. Faaan, det som är så besvärligt att få upp när det nu har bränt fast. Nåja, sånt är livet.


Dagens ord: Bättre överkokat kaffe på vedspisen än att inget kaffe ha.

 




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards