Alla inlägg under november 2015

Av Anita - 1 november 2015 08:29

 

Det har varit tre intensiva dagar och tre nätter med dålig sömn påg grund av värken.


Torsdagen åkte Kinabror och jag till Kälarne. Först för att hälasa på Fd Grannen och sedan på vattengympa. Så skyndade vi hem och bytte om och får tillbaka där vi träffade AMV och Gubben och två av deras kompisar. Vi åt på hotellet och gick  på jazzkväll. Tre gubbar två gitarrer och en trumma. Sven Zetterbergs hette dom och är tydligen kända i jazzkretsar. Man får försöka roa sig med lite av varje som finns att göra den här mörka tiden


Fredagen åkte vi till Hammarstrand för att handla som vi alltid gör på fredagar. Vi tände ljus på mammas grav Hon ligger på en vacker kyrkogård som mer liknar en underbar park och har utsikt över bergen och älven och vattnet som forsar ur kraftverkets öppna luckor.


Sedan åt vi lunch på hotellet tillsammans med DansBritt och hennes kompis.

Vi åkte till kyrkogården ner i vår by Håsjö där resten av släkten är begravda och där var sjön fullkomlig proppad med svanar som stannar för varje höst för att äta sjögräs.


När jag kom hem kommer trevligt besök. Det var min Fd Arbetskamrat och hennes härliga hund Jansson, hunden med världens mest illaluktande fisar men gullig ändå. Jack och han hade väldigt roligt tillsammans.

På kvällen var jag hundvakt till Jack eftersom Kinabror och Tuppola skulle gå på bio.


Det var nästan lite synd om Jack för katten Morris jagade honom hela kvällen.


Natten var hemsk. Värk så det var omöjligt att sova och ni vet hur det blir när natten är mörk och lång. Jag låg och tänkte på alla människor som inte längre finns på den här jorden. Det är ju alla helgons natt och i mitt huvud vandrade dom förbi, alla dom som betytt något för mig och jag låg där och saknade.

Till slut klev jag upp och tappade i ett hett bad och värken blev bättre så jag kunde somna men då var klockan fem på morgonen.



Igår var det en strålande fin dag och Datafia och jag tog en promenad bort till kyrkogården.

 

Sedan drog jag lite ris efter brorsans vedhuggning och så gick Morris och jag ner till sjön.

 

Eldade lite skräp och lyssnade på canadagässen och svanarna som kacklar och väsnas. Dom är på väg söderöver och stannar bara för en liten stund. Det är älgjakt och jag hörde hundar och skott.

 

Morris är en konstig katt.Fast han av misstag ramlat i vattnet så bryr han sig inte. Han skyr ingenting för att få leka lite.Han såg småfisk och en skräddare ute i vattnet och det är klart att han skulle dit.

 

Jajamen, ut i vattnet ända till magen 

 

När allt annat har vissnat och dött är det mossornas tid. Jag älskar mossa. Det finns så många fina sorter och dom är nästan som ett hemligt litet rike. Man kan sitta och titta på dom och upptäcka fler och fler saker. 


Jag tog strandstigen bort till Kinabror för att få lite eftermiddagskaffe.

 

Det var min tur att laga middag och det kändes som lite extra helg den här dagen så jag gjorde till och med förrrätt

Smördegsplatta med lax och räkor  och god sås och ägg och lite av varje.

Till vanlig mat blev det dubbelbiffar med ost och skinka emellan, ungsbakade grönsaker och pepparsås. Man får som sagt göra så gott man kan för att lysa upp den mörka hösten och mat är alltid en tröst tycker jag.


Nu hoppas jag att det blir en fin söndag och en natt när jag kan sova för stora saker är på gång i veckan både roliga och bedrövliga. Bedrövliga står bilbesiktningen för.


Dagens ord: Så länge någon finns i ens minne är den inte helt borta.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards