Alla inlägg den 29 december 2015

Av Anita - 29 december 2015 12:31

 

Tänk så fort en vecka går. Nu har Sonen åkt tillbaka till Skåne. Som tur var så skjutsade Kinabror och Broder B honom till flyget så jag slapp köra.


Nu sitter jag här tillsammans med katten och han försöker busa i julgranen så vi har en liten konflikt just nu.

Det har varit några riktigt kyliga dagar. Broder B har kommit.


Med tre karlar i maten så är julmaten så gott som slut som tur är. I förrgår åt vi älgstek och igår sparkade vi bort till Kinabror och åt köttfärssås. Så skönt att julmaten är borta. Man blir bra less på att bära ut och in ur kylskåpet dag efter dag.

 

Isen är hård som glas nu. 17 grader kallt och stjärnor och månen lyste starkt. En sådan klar kväll är det så många stjärnor som lyser. Hela himlen är full med hål. Så trodde jag i alla fall när jag var liten. Att det var som ett durkslag på himlen med massor av hål och ovanför vad det eviga ljuset. Nu vet jag att det som lyser är planeter men det var en fin tanke i alla fall.


Nåja, sparken sladdar runt på isen stup i ett och dubbarna under skorna hjälper inte så mycket.

 

Annars har vi haft lugna dagar. Ätit, fikat läst och sett på tv.

Jag har inte badat bastu men fick ett pulver av sonen i julklapp som man hävde i badkaret och fick en mjölkig känsla i badkaret ungefär som när Kleopatra badade i åsnemjölk. Mjuk som ett barnasle blev man så det var skönt. Kan säga att det var länge sedan mitt skinn kändes så. Man är ju inte någon ungdom längre precis. Fy fan så man ser ut egentligen men vad ska man göra.


Jag har haft det varmt inomhus. Sonen har burit ved och eldat i båda spisarna och så fick jag en fläkt av honom som man sätter på spisen som sprider värmen så inte har jag frusit. Så skönt att slippa bära ved. Ingen skottning har jag behövt göra heller. Kinabror har tagit ett svep med fyrhjulingen med blad på och mer har inte behövs ännu.


 

Bortsett från halkan har det varit en bra vinter hitintills. Det är vitt så pass att det är lite ljust. Om man vågade skulle man kunna åka skridskor men jag törs inte. Jag har ju min handled som inte är så bra och mitt knä och min höft så jag är lite försiktig. Jag ska ju hålla ett tag till bevars.


Solen lyser fint ute och silar in några gyllene strålar på katten som leker på mattan. Det är bara ett par timmar som solen syns ovan bergen men det blir väl ljusare och ljusare nu i alla fall.


Ska försöka att göra någon sammanfattning av året som var men det känns som om det varit ett skapligt år i alla fall även om jag inte gjort någon längre resa och att jag som vanligt haft dåligt med pengar.

Hoppas bara att nästa år blir lika bra, bättre kan man väl inte hoppas på i min ålder. Man får ta en dag om sänder och försöka njuta av dom små sakerna. Det har funnits år som har varit mycket sämre trots allt.


Dagens ord: En vecka går fort när man har roligt.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards