Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Anita - 26 januari 2016 10:33

Att gå på toa på morgonen och golvet är fullt av vatten är väl precis vad man kan vänta sig av skitmånaden januari.

Tur att Datafias gubbe är en händig karl som genast dök upp för att hjälpa. Vi trodde att det något som rann ifrån övervåningen och vi stängde av vattnet där.


Fortfarande 20 grader kallt och jag tog Bob och gick bort till Kinabrors hus för att kolla lite och mata hans fåglar.

 

Bob jagade upp katten i björken men det gör väl ingenting. Värre att han jagade upp  honom i julgranen inne. Tänk er vilket före det blev med nerramlade kulor och grejor. Vilken tur att jag bundit fast granen i väggen.


Om jag inte vore så rätt om min frihet skulle jag ha mycket att stå i.

Erbjudanden haglar tätt. Dataansvarig för PRO, Lärare i konsten att göra en hemsida, så det sista Ha hand om uthyrningen på Håsjögården.

Det är nog att vara med i vägföreningen och fiskevårdsföreningen. 

Tänkte (obs en plan) att lägga kraft på att göra iordning på loppisen till sommaren, måla det vita på huset och försöka laga bryggan vid sjön. Få se hur det blir. Det brukar ju alltid bli något annat än vad jag tänkt.


Positivt i alla fall att jag äntligen lärt mig säga nej till någonting.


 

Nåja, medan jag går på sjön med hunden så tänds det ett minne faktiskt. Att det frusit i golvbrunnen i toan förut och då kommer ju inte vattnet från övervåningen längre än dit. Visst var det så. Jag kände isen i botten och det var bara att börja försöka tina upp. Tina is och försöka hålla fred mellan djuren.

 

Trötta ut Grisnäsan Bob med att kasta pinnar så han tar det lite lugnt inne. Se efter att han inte springer ut på vägen och blir påkörd.

Det pågår kalhuggning på den lilla skog som finns kvar efter skogsbilvägarna och alla bilar ska förbi här. Jag bävar för när timmerbilarna ska börja köra. Då mina vänner blir jag instängt här. Att möta timmerbil på smal väg på vintern går bara inte.


Vad mer. Strömavbrott en stund i morse.

Skåneungdomarna har åkt hem och byn är folktom så när på bilarna som far till skogen.

Det är faktiskt tö idag och jag ser hur molnen drar iväg väldigt fort från väster. Det har börja blåst och snön rasar från träden.


 

Det har varit fullmåne och varken katten eller jag har sovit något vidare på nätterna nu ett tag. Katten mest för att han inte fått busa som han brukar utan varit instängd i sovrummet. Annars när det inte är så kallt brukar han ju vara ute rätt länge.


Usch känner att jag är tråkig. Vad ska jag säga för positivt då.

1. Det är ljusare ute nu.

2 Jag har inte ont höften längre, bara lite i handleden när jag bär ved och lite i ryggen när jag skottat snö.

3. Julgranen barrar inte.

4. Det är tö.

5. Det är skoterspår på isen så jag slipper pulsa i snö när jag ska gå.

6. Det är inte längre så halt så jag behöver inte ha dubbar på skona.

7  TuppOla kom igår kväll med en hel kasse med böcker så nu har jag något att läsa.

 

Slutar med en näckros och tänker på att det kommer bättre tider om vi får leva och ha hälsan.


Dagens ord: Under det vita förfärliga snötäcket finns det gröna och sköna och bara väntar på solen och värmen precis som jag.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards