Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Anita - 4 februari 2016 09:18

 

Den rackars katten Morris har börjat med en grej. Han har börjat pilla bort locket från golvbrunnen badrummet förmodligen för att dricka gammalt duscvatten fast han alltid har friskt vatten i sin skål.


Så gick jag bort till Kinabrors hus för att mata hans fåglar. Fröna ligger i en sådan där plastlåda med två knäppen som man knäpper till. Varje gång stänger jag till den och varje gång har ekorren lyckats ta sig in och öppna lådan och suttit där och ätit och kastat frön omkring sig. Hur han får upp knäppena förstår jag inte men tydligen klarar han av det. Fantastiskt, inte för att jag missunnar honom frön men han kunde väl låta bli att kasta fröskal över hela golvet.


Annars har det varit en vecka med många födelsedagar.

 

Först faster som fyllde 88 år. Det kan man minsann inte tro. Hon är min allra bästa vän har alltid varit så. Den som alltid funnits där i både glädje och sorg. Tänk att kunna vara så vacker när man är 88 år. Det är ju inte riktigt klokt.


Sedan föddes mitt brorsbarnbarn, en liten systrer till gullige Liam.


och så igår fyllde min bloggvän Skatan 70 år. Jag ringde och pratade med henne och hon kommer upp och hälsar på i slutet av månaden och det ska bli så kul.


I förrgår kom Gamle A och åt lunch med mig och hjälpte mig att frakta bort lite tunga grejor och bar in ved.

På kvällen kom Datafia en sväng.


Igår skottade jag fram bastun för jag börjar bli lite sugen på att bada nu.

 

Bastugubbarna ligger där och väntar på att få lite vatten på sig för det är länge sedan nu.

Det var fint väder så jag blev sittande en stund nere vid sjön och vände ansiktet mot solen.

Över sjön kom tre snöskotrar med sladd för dom skulle väl göra iordning skoterleden till Kolbjännsjön. När det fryser till blir det nog så hårt att jag kan ta mig en vandring dit upp med matsäck. Det ska bli härligt.


Nu har det mulnat på och det är grått ute. Vet att jag klagat på vintern och vädret länge och på att vara ensam här i skogen men vi går väl till sommaren en stund och låter längan blomma upp. Orsaken till att jag bor kvar här i ödemarken.

Trädgården.

 

Blommorna

 

baden

 

Danserna, festerna, bärplockningen.

 

Fjärilar och fåglar

 


Bärplockningen

 

En liten kompensation för de långa hemska vintrarna som aldrig verkar ta slut.

 

Leka med söta hunden Jack och spela trumma nere vid sjön medan bastun värms upp.

 

 Ja det är livets ljuvligheter när det är sommar och allt verkar gå bra.


En sak till innan jag slutar. Jag gruvar mig för saker och skjuter upp. Så har jag gjort med sammandrag för vägföreningen. Det brukar alltid krångla och jag brukar räkna och räkna och inte få till det. 

Igår tog jag itu med det och väntade mig det värsta men redan vid första sammanräkningen stämde allt på öret. Vad lär man sig av det? Varför måla fan på väggen i förväg. Jo jo jag vet att jag är en riktigt negativ person som ofta väntar mig det värsta.


Dagens ord får därför bli: Att oroa sig i förväg är bortkastat. Ofta händer något helt annat än det man oroat sig för.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards