Alla inlägg den 26 februari 2016

Av Anita - 26 februari 2016 11:03

Ska vi börja med det positiva kanske. Det är väl ovanligt men vi kör med det till att börja med.

 

I öster kastar solen sina första strålar över gräsmattan och ser jag ner mot sjön står rådjuret och mumsar vid fågelbordet. I blandsäcken för fågelfrön finns det korn och fåglarna äter inte dom. Jo föresten ibland kommer det flockar av domherrar och dom verkar gilla. Annars är det bara solrosfrön som gillas.

 

Så där jag nu kan vi börja med det vanliga gnället. Ser att det är 22 grader kallt och då tänder jag förstås i vedspisen och det gick väl bra. Gick ut och satt på motorvärmaren för jag hade tänkt att fara och handla. Efter ett tag gick det en propp och motorvärmaren och lite andra grejor slutade fungera. Gick ut och drog ur sladden och den var svart i ändarna så troligen är det något fel där.


Veckan har varit lite så där. Jag har egentligen mått ganska dåligt utan att riktigt kunna sätta fingret på varför eller vad. Mest legat och sovit och inte haft någon energi alls. Lite känning av blåskatarr och värk lite här och där. Sovit en hel del.


Onsdag kväll var jag på styrelsesammanträde för Fiskevårdsföreningen och blev bort ganska länge. Upptäckte att jag var äldst och enda kvinnan där men vi hade trevligt. Jag kunde ju berätta en del som dom inte visste om den här byn.  


Sedan igår så var det dags att fara till Kälarne för att hjälpa Fd Grannen med räkningar. Hann inte mer än komma dit innan jag fick världens magsjuka och istället för att åka på vattengympan (man vill ju inte skita i bassängen) så skyndade jag mig hem och tillbringade resten av dagen på toaletten. 


Så idag satt jag mig för att skriva protokoll och upptäckte att min skrivare inte fungerade som den skulle trots att jag har nytt bläck i den. Krånglade med den och fick inte till den. Nu när jag så väl behöver skrivaren när så många möten och papper ska skrivas. Less är ordet.


En sak har jag i alla fall lärt mig av livet. Börjar saker och ting krångla redan från morgonen ska man inte utmana ödet så jag försöker inte ens starta bilen. Försökte öppna dörren men fick inte upp den förresten. Jag stannar hemma och åker imorgon istället för det ska väl bli mildare hoppas jag så jag kan få igång bilen utan motorvärmare.


Tänk vad jag saknar Kinabror. Han har grejor att kolla vad det är för fel på elen och han kan fixa skrivare och han kan skotta snö. Det är en sådan trygghet att ha honom som granne så det är inte klokt. Kom hem snart brorsan. Jag saknar dig. Nu har det ju snöat igen så jag får väl ge mig ut och skotta om det blir lite varmare frampå dagen.


 

Jag måste bara visa er vad jag hittade härom dagen. Tänk så kvinnorna pysslade förr i tiden. Hur kommer man på iden att göra sådan här grytlappar? Dom var ju bara för syns skull och kunde ju inte användas men lite gulliga och originella är dom ju i alla fall.


Annars har jag i alla fall lyckats planta om pelargoner och hämtat rosor ur källaren. Det hade redan börjat komma blad på dom så det står nog inte på förrän dom grönskar. Dessutom har jag fått en tjock frökatalog som man kan sitta och titta på och drömma sig bort till sommaren.

Sedan har jag fått en "Mad"tidning av min barndomskamrat Ninne och inte nog med det. Jag fick ett paket med ett par jättefina stickade torgvantar av min skolkamrat som också skriver en blogg och dom var så fina och sköna och härliga att ha för mina onda handleder. Värmen mitt sura hjärta att jag har så goda vänner. 


Man ska inte glömma det positiva som faktiskt händer men som ni vet är jag ju en riktig negativitetspropp som har en benägenhet att bara se det dåliga och jag blir vansinnig när det tekniska runt omkring mig går sönder och jag inte kan klara av att fixa det själv. Dessutom blir jag vansinnig på mig själv som inte kan det jag vill.

Jag är inte bra på data och på bilar och på snickeri och dessutom är jag så väldigt lat och oföretagsam ibland. Huvudet är fullt av planer och det blir liksom ingenting av det.


Dagens ord:  Börjar det krångla redan från morgonen är det lika bra att ligga lågt för det brukar fortsätta hela dagen annars. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards