Alla inlägg den 10 april 2016

Av Anita - 10 april 2016 07:58

Det regnar från och till och jag upptäcker lite om Bollnäs. Så många bensinmackar finns det här.

Så många fåglar i sjön som håller på att gå upp.

Det finns till och med en gudinna.

 

Vi tillbringade dagen med att gå på cafe, gå i affärer och så åt vi lunch på ett växthus. Ett jättemysigt ställe med jättegod mat. Jag fick till och med köpa lite sättpotatis av min favoritsort Cherie.


Det fanns mycket att inspireras av och saker jag kan ta efter till min loppis. Man använde gamla dörrar som bord med bockar under. Gamla dörrar har jag ju gott om så det ska jag nog använda mig av.


Lekkamraten lärde mig lösa sudoku. Det har jag inte haft en aning om hur man gör förut.

Att steka ägg i plättpanna och få fina runda stekta ägg. Dessutom kan man ha torkad camomill som smaksättning. Det hade jag inte en aning om.


Min nya vän Karin hade förvandlat sin lägenhet till ett mysigt lantligt ställe.

Köket var hemtrevligt med lantligt trä på väggarna och för att inte tala om hennes klädkammare som var ett under av organisation och ordning. Lådor och hyllor och lätt att se vad man hade. Tänker på min klädskrubb där man inte ens vet vad man har. Så imponerad blev jag.


Balkongen som var inglasad med korgmöbler och roliga saker. Kommer att bli en dröm när blommorna kommer ut.

Även hos Lekkamraten och söta frun är det ordning och reda och fint och jag tänker på mitt skabbiga hem där ingen som helst ordning råder. Jag har fått inspiration nu till att kanske få till lite mer ordning.


Ja det var dag 2.

Dag tre brev den bästa och roligaste dagen men det tar vi imorgon. Jag ska inte överbelasta er med information. Då blir det bara jobbigt.


Dagens ord: Att resa bort får en att få nya ideér och kunskaper.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards