Alla inlägg den 11 april 2016

Av Anita - 11 april 2016 08:02

 

Som ni vet så måste man alltid ha en plan B i det här landet. Vi tänkte åka till Järvzoo och gå runt och titta på djuren men oj så det regnade den här dagen.


Plan B blev lika bra. Vi for till Lillbabs cafe och museeum. Det var över förväntan. Trevligt och gott fika minsann. Hela tiden spelades Lillbabs musik medan vi satt där och fikade

 

Tänk att hon hade beatles på kort och massor av andra foton. Vilket liv hon har haft. Fantastiskt att titta på.

 

Så var vi in i det andra huset och tittade på alla kläder hon haft genom åren. Det är verkligen en livshistoria som heter duga så det var trevligt.


Så for vi i alla fall till Järvzoo och gick omkring inomhus. Lekkamraten köpte oss varsin tröja, min turkos förstås.

 

I brist på levande björnar tittade vi på uppstoppade. Jag tycker om björnar och hoppas få se någon levande i sommar. Dom rör sig ju närma huset hemma.


Ett litet loppisbesök blev det för att jag ska kolla ideér och priser inför sommaren loppis.

Hungriga blev vi. Karin kände till ett gammalt fint värdshus där hon varit när hon jobbade och vi for dit. Det hette Järvsöbaden och var verkligen något extra.


Huset var så fint. Maten var god och det var linnedukar på borden och vilka rum. Dessutom fanns en speciell energi där. Allt som varit satt liksom i väggarna.

 

Vi fick sitta i salongen och dricka kaffe efter maten och det var ett rum som inte gick av för hackor.

 

Det var länge sedan jag var på ett sådant ställe faktiskt och dit skulle jag gärna åka till igen.


Så åkte vi tillbaka till Bollnäs och så var det nästan slut på min resa men onsdagen var ju kvar och då for vi till Hudiksvall och det regnade mer än någonsin. Lekkamraten skulle hämta en grej på sjukhuset och utanför där stod den mest mystiska staty jag sett. Haren på ryggen kunde jag se att det var men var det en häst eller vad sjutton.

 

Vi åkte högt upp på ett berg och åt och även där var det jättegod mat.

 

Så åkte vi tillbaka i ösregnet och snart var det dags för mig att sätta mig på tåget och åka hemöver. Till sommaren lovade dom att komma och hälsa på så att det inte ska gå år mellan att vi ses.


Låg över i Bräcke hos AMV och torsdagen var vi på blomsterhandel och åt lunch på byn och sedan tog jag bilen och körde hem.

Hemma var Kinabror på plats och det var massor med post och tidningar på bordet. Oj så rörigt det kändes efter att ha varit hos ordentliga människor. Så kom Mustachen och vi blev sittande ett tag och så var det bara att packa upp och fortsätta livet i Fisksjön. Katten Morris är inte som mina andra katter. Dom var sura när jag kom hem men den här lilla rackarn Han bara studsade runt och spann och låg hos mig hela natten och var hur glad som helst.


Sedan har det hänt en del sedan jag kom hem men det tar vi en annan dag. Snön är kvar och isen men solen skiner.


Dagens ord: Borta bra men hemma bäst fast jag hade nog kunnat stanna borta ett tag till.:


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards