Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Anita - 2 juni 2016 21:26

 

Man tror inte att det är sant. Plötsligt kommer det världens sommarvärme. En del dagar har det varit 35 grader och till och med i vattnet har det varit 20 grader.


Gräset bara sprutar upp och allt blev grönt på en gång och blommorna bara slår ut över dagen. Humlen växer en meter varje dag och i mitt trädgårdsland har redan plantorna kommit upp.

 

Smörblommorna som brukar blomma kring midsommar har redan slagit ut. Oj.


Jag har målat klart i loppisen och AMV och Gubben och Kinabror har hjälpt mig sätta upp paveljonen så nu kan jag bära ut grejorna ur loppisen och städa.


 

Ja Kinabror och hunden Jack har kommit hem från Skåne och AMV och Gubben har bott i husvagnen. Sundsvallsborna har varit här några dagar och som vanligt den här tiden har det kommit en strid ström av människor och hälsat på.


Jag har planterat ut alla mina blommor nu och hoppas på att det inte blir någon nattfrost. Tänkte att dom inte mått så bra i växthuset när det varit så varmt.


AMV och jag har badat bastu och pratat och gått omkring i vattnet på badstranden.

 

Jag tittar ut genom sovrumsfönstret och inte går den här utsikten av för hackor minsann.

Sedan äter jag frukost ute på altanen innan jag börjar stöka med trädgården. Jag klipper gräs.och oj så trött och slö man blir när det är så här varmt.


Fd vägbasen med fru kommer en sväng och vi sitter på förstukvisten i skuggan och dricker saft och pratar.


 

Jag plockar fram utemöbeln nere vid sjön.

Så kommer Kinabror och Jack . Jack har fått någon infektion i svansen han äter antibiotika.


Så kommer en av killarna i byn och hälsar på och vi dricker kaffe.

Sedan kommer Mustachen farande i traktorn med rockmusiken vrålande ur radion i traktorn och vi fikar igen.


AMV och jag fikar nere hos henne på eftermiddagen och så äter Kinabror, AMV och jag middag hos mig. Sedan kommer ingen fler. jo föresten Storfiskarn förstås.


Åskar har det gjort så rutorna har skallrat ikväll och vi satt inne någon timme och väntade ut regnet och åskan men det blev en härlig luft och allt pollen spolades bort. Hoppas att det blir lika varmt imorgon. Jag älskar värme.

 

Tänk vilken underbar tid det är nu och så bra jag mår just nu. Glömd är alla hemska kalla vinterdagar. Glömd är trasiga bilar och dålig ekonomi. Glömd är storman och trasiga grejor och värkande kropp. Nu är det verkligen gott att leva.


Dagens ord: Värme värmen både kropp och själ.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards