Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Anita - 6 juni 2016 19:05

Det fina vädret försvann lika fort som det kom. Precis när jag planterat ut blommorna. Tyckte att dom mådde lite illa i det varma växthuset och gjorde valet och valet blev fel.


Då började det tokblåsa en ilsken västanvind och den är inte bra varken för människor eller blommor. Vattnet i sjön som var 20 grader blev snabbt bara 13.

 

Paveljongen som vi lyckte att vi hade förankrat så ordentligt blåste iväg in i skogen. Ingen ide att försöka fixa den i blåsten. Den fick ligga kvar till dagen därpå.


Så dagen därpå när det mojnat lite grann så försökte vi igen (vi det är AMV och Gubben, Kinabror och jag.) Kinabror sa att det var absolut sista gången han är med på resning av tältet och det förstår jag. Tur att jag ha så bra vänner som hjälper till annars skulle det inte gå alls. Vi flyttade den till loppisväggen och först måste vi bort med gamla lastpallar och skräp så det tog minsann sin tid.

 

Nu är allt på plats igen och man får väl hoppas på bättre tur.

Nåja, Vi skulle äta grillat hos Kinabror i hans fina paveljong som är fastspikad på ett trallgolv så den sitter fast lite bättre.

 

Han satt utanför och grillade och vi satt sedan i paveljongen och huttrade och frös när vindbyarna kom farande.

 

Men maten var väldigt god. Grillat gillar jag. Jag och AMV gick hem till mig och såg på tv och värmde oss.


Igår var det lite bättre men kyligt i skuggan.

Jag städade i loppisen mest hela den men det blev långt ifrån klart. Allt är ingrott av pollen och spindelväv. Nog kan jag stundtals ångra att jag bestämde mig för att öppna loppisen efter midsommar en det är ju ett tag dit i alla fall.

Ja på kvällen fikade Kinabror och jag hos AMV och Gubben och det är rätt mysigt att sitta i husvagnen faktiskt.


Så en kall natt nästan frost men en klar och fin morgon.

 

Nu är marken täckt av skogsstjärnor och förgätmigej.

 

Jag började med gräsklippning och sedan åkte vi allihop till Kälarnedagen.

Så lyckat att det blev en riktigt fin dag. Det var roligt att gå omkring och prata med folk. lyssna till dragspelsmusik och körsång och köpa lotter och getmese och tunnbröd.


Invandrarna från Cypern var där och bjöd på mat och det var minsann ett uppskattat företag för det var kö där hela tiden och maten var jättegod, exotiskt och annorlunda och det var en frisk fläkt i det gamla vanliga. 

 

Så hem och fortsätta med loppis-städningen. Lessnade och tog en promenad bort till Kinabror för att dricka kaffe. Vi gick en promenad "Väst i gålan" också och så är ännu en dag slut.


Och dagarna går och fort rusar tiden iväg. Sådana här dagar önskar man att man kunde stanna tiden och lite stanna det som växer också.

Tänk att mina tulipaner inte kommit upp förrän nu men man får vara glad för allt som kommer upp även ogräs.

 

Sundsvallsbornas son med fjälla och två barn har varit här i helgen. De söta flickorna klappade om Jack och tittade sig omkring.

 

Jag frågade om dom kunde tänka sig att bo så här men fick svaret att dom gillade Stockholm och dessutom fanns det inget internet här  ( fast det gör det ju) och det var väl det värsta av allt.


 

Humlen växer flera dm per dag. Jag älskar växter som växer snabbt. Det är minsann ett naturens under. 


Nej nu ska jag sluta för idag. Ser att inte bara häggen slagit ut utan även rönnen har börjat slå ut och det ser ut att bli massor med blommor på den också. 


Dagens ord: Önskar att dagarna skulle gå lite långsammare den här fina försommartiden. Önskar att man inte behövde sova under dom fina ljusa sommarnätterna som bara skymmer lite lätt.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards