Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Anita - 10 juni 2016 14:42

Igår: Även den värsta storm lugnar sig till sist även om det blåser hårt fortfarande. Jag vågar mig ut för att beskåda förödelsen. Ska inte trötta er med beskrivningen av allt som ligger omkringspritt på marken


Så samlas gubbarna. Kinabror, Mustachen, AMV:s Gubbe och hunden Jack

AMV:s Gubbe behöver några egna rader.

Han som är tuff på det sättet att han erkänner sina svagheter, en ovanlig egenskap hos dom tuffa jämtlandsgubbarna.

Han är rädd för ödlor.

Han måste ha skor när han badar för han är rädd att fiskarna ska bita honom i fötterna.

Dessutom är han höjdrädd.


Att vara höjdrädd och ha en skorsten som måste muras om en sån här blåsig dag och man hyrt skylift är inte det man önskar sin värste vän.

Tur att det finns modighetsvatten att ta till och en kompis som Kinabror som kan hjälpa till.

 

Nåja, till slut kom dom ju upp på taket båda två.

 

Det jobbet tog minsann hela dagen och lite till .

Jag däremot höll mig så nära marken som möjligt. Låg platt på jorden och rensade Kinabrors buskar och satt några potatisar som inte kommit i jorden tack vare veckans oväder.


Sedan var hunden Jack och jag inomhus och roade oss med att steka biff med lök och göra rabarberpaj. Det vill säga Jack var mest provsmakare och kollade om biffarna var goda.


När det var dags för middag kom TuppOla också så vi blev fyra till middagen.


Idag: Idag regnar det. 3 grader varmt och jag åkte och jobbade en stund.

Vid skolan stod traktorer med lövade vagnar och runt omkring ungdomar i fina och tunna kläder. Skolavslutning och är det inte typiskt att det regnar precis i dag när det inte regnat på länge. Regnar förresten det var nästan snöblandat.

Det var faktiskt synd om dom, tycker jag, även om ungdomar är varmare än gammalt folk.


Jag åkte till PappersBeda och fick fika och håret klippt. Sedan träffades DansBritt och hennes kompis och Kinabror och AMV:s Gubbe och åt lunch på hotellet och så hem.

Jag tänder i braskaminen och tänker inte göra mer idag, bara ligga i soffan och se på tv.


Dagens ord: En del vistas nära himlen medan en del är så nära marken som möjligt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards