Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Anita - 3 juli 2016 09:30

 

Torsdagen åkte AMV och jag till Näset för att lyssna till kören där Dansbritt är med i. Dom är så bra och blir bara bättre och bättre för varje år. Dom spelar och sjunger så härliga bitar med mycket gung och fart i. Häftiga som sjutton.


Vi hade tagit med oss fika till pausen och jag hade glömt att ta med muggar. Men bättre brödlös än rådlös. Jag hittade några plastlock i handskfacket så det blev liksom att dricka kaffe på fat som man gjorde i min barndom och det gick bra det också. Plan B, alltid en extraplan, glöm inte det.


Jag vann tre priser på lotteriet., sånt jag inte behöver, vas, midjeband och tacoskålar. Blir väl raka spåret ner till loppisen.


Nu till det som bloggen egentligen skulle handla om. Om hur fort en bra dag han förändras till något tråkigt och hemskt.

PappersBedas dotter har en liten hund som heter Ebbe.

 

Han är inte så gammal och liten som en katt. Väldigt skygg och nervös är han.

Just den här dagen skulle det bli flytt till en större lägenhet och ni vet så bråttom det är då. När hon öppnade bakluckan smet Ebbe ut och sprang rakt ut på en bil och tullrade runt på gatan. Det är normalt inte mycket trafik där och alla kör sakta så det var maximal otur.


Han blev så rädd och chockad och kanske skadat så han sprang iväg upp mot Qul i backen bland gräs och sly och försvann spårlöst. Som dom letade. Tänk om han låg skadad någonstans.

Det är sådana här gånger som det är bra att bo på små ställen. Det är sådana här gånger som det är bra att ha Facebook. Tänk så fort det sprider sig.


Det dök upp folk och hundar från alla håll och man sökte och sökte men en liten rädd hund kan krypa under och gömma sig lite överallt.

AMV, DansBritt och jag åkte också dit efter konserten och letade men ingen hund. När jag lade mig tänkte jag på den stackars lilla hunden. Så rädd han skulle vara om han nu inte var skadad eller död och låg någonstans. Sådan oro för alla.


Som tur var slutade det lyckligt. Vid 5-tiden på morgonen upptäcktes han av en kille som skulle ut på jobb och efter att ha jagat efter hunden så fick PappersBedas dotter tag i stackars lille Ebbe som pratade hela vägen hem och verkade vara oskadad men frusen och blöt. 

Så fint av människor att ställa upp som dom gjorde. När man hör sånt så blir man lite varm om hjärtat. Världen är inte bara ond fast man kan tro det när man hör nyheterna varje dag. Det finns mycket gott och många varma hjärtan också. Man ska inte glömma det.


 

Hemma i paradiset Fisksjön har det blivit lite omändringar.

Brorsdottern och hennes son åkte hem och istället kom brorsonen på ett snabbt besök.

AMV och Gubben har haft 4 av sina barnbarn här i stugan och i helgen har det varit backtävlingar i Hammarstrand. AMV:s gubbe har tävlat och TuppOla också. Kinabror har tittat på.

Det regnade hela lördagen och jag har haft hunden Jack hos mig. Struntade i backtävlingen iår.


Frampå kvällen kom Sonen. Han hade kört hela dagen för det är långt från Skåne och hit, över 100 mil så han var trött.

Kastade sig omedelbart ner till fyrhjulingen för att ladda batteriet.


Så komStorfiskarn för att fortsätta gräva och efter en stund så kom Sundsvallsbornas son och fjälla och ska ha semester så Sonen har kompisar att leka med. (Nåja dom är alla i 40-årsåldern men män leker ju ändå)

Trött somnade Sonen tidigt men Storfiskarn och jag satt uppe länge och såg en spännande film.

 

Ute blommar det överallt och doftar och allt växer så det knakar.


I morse vaknade jag av kaffedoften som ringlade sig upp för trappan och jag låg där och drog in den härliga doften. Det var Sonen som vaknat och kokat kaffe.


Såg ut och såg att det blåser ganska friskt men solen skiner. Förstår att det är en dag då det är läge att gå bort till Stedesbacken och "ale päran" alltså kupa potatisen. När det blåser så här så håller sig myggen borta och det är rent hemskt att ligga där i skogen och rensa när mygg och knoitt anfaller.


Sonen vandrar ner för backen med verktygslådan i hand. Nu ska det bli fyrhjulingkörning mindsann. Jag tar en kopp kaffe till innan dagen börjar.


Nu mina vänner är det nästan klart i min loppis och jag beräknar öppna på fredag. Det är mycket den här veckan. Tisdag lapptäcksutställning på Strånäset dit Moster och jag ska åka. Onsdag ska AMV och jag ha sommarcafe nere på Håsjögården och Torsdag är det Kinabror och AMV:s gubbes tur att ha sommarcafe. Tänk så dagar och veckor rusar iväg när det är sommar


Dagens ord: När man hittar det man tappar tänker man: Slutet gott allt gott och det önskar jag er alla en fin sommardag i juli.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards