Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Anita - 11 juli 2016 08:17

 

I lördags öppnade jag loppisen. Efter flera dagars blåst blev det lite bättre väder.

 

De första som kom var tyskar och sedan kom det bara bekanta och stora affärer blev det inte men trevligt fika på altanen.

 

Så gick dagen och jag gjorde köttfärssås o pasta till Sonen, Kinabror, Storfiskarn och mig.

Storfiskarn han gräver och gräver men snart är nog dikena klara.


På kvällen for AMV, Gubben, Kinabror och jag till hotellet i Kälarne för att lyssna till "Kingen".

Vilket fantastiskt ös. Vilken fantastisk kille. Rockenroll på högsta nivå. Det är så att fötterna trampar takten fortfarande.

 

Liten är han men sjunger och spelar piano och munspel och pratar med samma härliga glöd. Det bästa jag hört på mycket mycket länge.


Sonen var hemma med hunden Jack och när vi kom hem hade han fått besök av StockholmsAnders. Han och 93-åriga Karin har kommit till sommarstugan.


Vad finns mer att berätta. Det är som vanligt både trevligt och mindre trevligt.

Det mindre trevliga är att min bil nu gett upp. Den har börjat leva sitt eget liv. Jag vågar knappt köra den. Ena stunden stannar den och den andra stunden drar den iväg på full gas fast jag inte rört gaspedalen. Uppför mansjöbackarna orkade den knappt ta sig upp för fast jag växlande ner.

Det blir att ta kontakt med bilverkstan idag om det nu inte är semesterstängt. Precis nu när jag just varit till tandläkaren och gjort av med pengar och den här tiden går det ju mycket pengar hela tiden.


Nåja, jag får hoppas att jag får in loppispengar så det räcker till några danskvällar i sommar.

 

Pionerna jag fått av Moster håller ännu och är lika fina.


Idag skulle Sonen ställa upp och skjutsa Moster och mig till Strånäset där jag skulle hämta min hemliga vinst.

Jag hoppade att få något i lapptäcksteknik men tro ni inte att jag fick en trasmatta. Fin och välgjord men jag har ju massor av mattor och eftersom jag vävde själv så kändes det inte så rafflande precis.


 

När vi kom dit så fick Sonen hjälpa till med att sätta i nya lampor i den fina ljuskronan. Som tack blev han bjuden på tunnbrödstut och kaffe. Ett bra byte. Vi fikade och tittade på hönshuset.

 

Tänk vilket hönshus. Där inne fanns till och med en kamin för att hålla hönsen varma.

 

Den här gården är en av de häftigaste ställen jag vet

 

Lite här och där finns det tallar så stora att moster inte kan famna dom.


Hem och öppna loppisen igen och så småningom kom solen och så kom AMV och Gubben tillbaka. Dessutom kom DansAnn med man och vi pratade länge och fikade förstås. Det blir mycket fika på sommaren här.

  Jag åkte med Sonen (på fyrhjulingen) till Kinabror där han bjöd på en sagolikt god köttfärslimpa med bakade lökar och potatis.


Sedan gick jag ner och eldade i bastun och AMV och jag bastade och doppade oss. Det var rätt kallt i vattnet nu när det blåst in så mycket kallvatten men skönt ändå.

Killarna var borta hos Kinabror och såg på fotboll men AMV och jag såg på "Morden i Midsommer" hemma hos mig.


Så går dagarna allt för fort och sommaren vandrar iväg.

Jag letade efter julkort som man brukar vilja köpa på loppisar och då hittade jag ett kort som något skickat till mig (jag minns inte vem) men det är väl en sanning om något. Så här ser den ut.

 

Den skulle kunna bli dagens ord men en av mina kaffegäster gav mig ett bra ord när man frågade hur man mådde.


Dagens ord: Man får vara glad att man får vara tacksam.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards