Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Anita - 17 augusti 2016 08:28

När jag plockat hallon började gammelryggen kännas lite mör.


Så åkte Kinabror och AMV och Gubben på auktion på söndagen men det blåste kallt från väst och var grått och mulet så jag tappade lusten. Jag låg i soffan och såg på en ÅsaNissefilm istället. En film som jag faktiskt inte sett förut. Både hunden Jack och katten Morris var också trötta. Morris låg i sin korg under taket och Jack på mattan under bordet. Dom var slöa och orkade inte ens retas med varandra.

 


Så blev det en ny vecka och jag plockade svartvinbär och rensade ogräs i vinbärsbuskarna. tistlar. brännässla och någon slingerväxt som snurrar in sig överallt. Blåste hemskt så jag låg så nära marken jag kunde för att få lite lä.

 

Det tog hela dagen och fy sjutton så ont jag fick i ryggen.


Igår morse var det nästan svårt att komma ur sängen men vad fasen. Efter ett tag hade jag rackat till mig och solen sken.

 

Så kom min tremänning G och hennes man och hennes två hundar. Hundarna är hundens Jacks mamma och syster och vilken dag vi hade.

 

Hundarna lekte och badade och vi människor pratade och solade och mannen badade till och med.

 

Fantastiskt med folk som har med sig mat så det bara är att gräva upp lite potatis och koka. Vi åt jättegoda köttfärsbiffar till lunch och sedan vandrade vi efter strandstigen bort till Kinabror och satt på hans brygga i solen. Där i hans vik var det mera lä och det var riktigt varmt i solen.

 

Så trevligt vi hade och det har vi alltid när vi träffas fast det blir ju lite för sällan tyvärr.


Så det blev verkligen en fin dag fast ryggen känns som skit.

Vad mer. En stor rovfågel kom flygande på morgonen men jag jagade bort den innan den hann ta några småfåglar.

Den här tiden brukar lommen skrika för fullt men jag har inte hört den på länge. Svalorna har dom redan flyttat tro?

Krusbären lyser röda men vad sjutton gör man av krusbär. Saften gillar jag inte.

 

De röda rosorna har slagit ut och så fantastiskt fina är dom och har en lysande röd färg som är alldeles otrolig.

 

Då slutar jag med det för idag. Idag kommer moster och ska plocka svartvinbär och jag tänkte klippa gräs men kanske får jag ta en ledig dag och vila ryggen.


Dagens ord: De vackraste rosor och godaste krusbär har de vassaste taggarna.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards