Alla inlägg den 17 september 2016

Av Anita - 17 september 2016 09:23

 

Igår natt kom första frosten. Sådan tur att jag hann rädda pelargonerna och sätta in dom i växthuset. Dessutom hann jag sätta lite lökar runt min damm. Hoppas att krassen får blomma några dagar till för den är verkligen fin nu.


Det har varit några nätter med fullmåne. Jag brukar bara vara vaken en natt och då brukar jag gå ut och prata med månen och ropa på en och annan uggla. Jag förvandlas inte till en varulv som det påstods på facebook i alla fall.


Nu blev det tre vakna nätter av någon anledning. kanske för att jag har så mycket att fundera över just nu och att jag inte mår riktigt bra. Ryggen krånglar ännu.'


Så i förrgår kväll när jag kommit från middagen hos Kinabror vid 6 tiden tänkte jag bara gå upp och lägga mig och läsa i sovrummet en stund men tvärsomnade och vaknade inte förrän 12 på natten. Såg att telefonen hade gått varm på kvällen men jag hade inte hört ett dugg.

 

Nu vill jag inte gå ut på natten för en nallebjörn har gått runt här och skitit på vägen och jag tror inte att jag skulle vilja stöta på honom. Kanske är han inte lika kramgo som nallen här över.


Igår kväll när katten Morris och jag satt och såg på tv hoppade Morris upp i fönstret för att titta ut och pang så small det till i rutan. Det var storugglan som kraschade i rutan. Troligen tänkte den ta katten, inte vet jag.

 

Troligen kan även en nattuggla se dåligt ibland. Jag rusade ut för att se om den var skadat men den kutade bortåt vägen och till slut flaxade den iväg..


Annars har inte mycket hänt. Jag har känt mig dålig några dagar. Det har varit dåligt med energin. Har liksom ingen lust till någonting. Ska väl försöka hä mig ut fortsätta i trädgården. Än finns massor att pyssla med.

Många av mina kompisar är utomlands och njuter i solen och jag skickar en avundsjuk tanke till dom.  Det känns lite som ett straff att leva ensam för då har man inte råd med någonting och får verkligen vända på slantarna och alltid vara orolig för att något oväntat ska hända. men........jag får skylla mig själv som valt friheten istället för tvåsamheten. Snart ska Kinabror åka ner till Skåne och då blir jag återigen ensam här på byn. Nåja vem är jag att klaga.


Dagens ord: I svarta natten kan till och med en uggla hamna fel.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards