Alla inlägg den 22 september 2016

Av Anita - 22 september 2016 21:54

 

Har legat i badkaret och läst och liksom njutit av skummet. Bestämt mig om en sak och man tänker bra i badet.

Det är mörkt nu och Katten Morris är lite galen och jagar de vita nattfjärilarna och vill inte komma in.


varje morgon släpper jag ut honom och står på bron och känner efter. Är det kallt? Är det varmt? Hur blir dagen? Doftar det höst. Ja, det doftar höst. Sedan en kopp kaffe och funderingar över vad jag ska göra. För det mesta blir det något helt annat men jag har alltid en plan. 


Nu har Kinabror och Hunden Jack åkt till Skåne och det blev tyst.

Jag vet att många människor gillar tystnaden och upplever den som skön men jag vill ha lite haderittan hajan jag. Jag vill höra båtar brumma på sjön och fåglar skrika och barnröster skratta och plasta i sjön. Jag vill känna grillrök och sång och andra ljud. Den här tystnaden är ingenting för mig.

 

Massor med chili har det blivit och jag har hängt upp kryddor och chili ovanför vedspisen.

Jag har haft besök av AMV idag och vi har varit till fd Grannen och hjälpt till med räkningar. Vi har gått bort till Kinabrors sportstuga och tömt hans soppåse som han glömt. Vi har eldat i kaminen och pratat och pratat och pratat.


 

Det är så tyst att jag hört löven falla från björkarna och fick för mig att det var regn.

Kvällarna är vackra och stillsamma.


Efter en helt ensam dag igår åkte jag ner till Pappersbeda och vi tog en promenad i kvällssolen.

 

Min solros är säkert nästan tre meter hög och jag gillar solrosor. Dom är liksom knubbiga tåliga och liknar en riktigt kökstant som står och lagar mat och skrattar och sjunger och vänder sig mot solen.


Jag hade inte tänkt skriva ikväll men jag måste få in katten innan natten så jag kan inte lägga mig. Ute lurar så många faror om natten och den stora ugglan är inte att leka med. Igår kväll kom den och strök med vingarna över mitt huvud när jag hämtade tvätten och skrek så jag höll på att hoppa ur skinnet. 


Dagens ord: I mörkret lyser nattfjärilarna vita. och ugglan skriker sitt hohohoho.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards