Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Anita - 18 januari 2016 10:20

 

Att jag aldrig lär mig att inte göra några planer under januari. Månaden då allt man försöker går på tok. Nog är Kinabror och Jack saknad nu alltid när dom åkt till Skåne.


Visserligen har den värsta kylan gett sig och visserligen har jag haft mycket folk här under helgen. TuppOla, Broder B:s son och hans tre kompisar, AMV och Gubben och till och med Gamle A kom hit en sväng.


Vaknade i morse och insåg att allt jag tänkt skulle gå åt helvete.

Jag är utan mat. Jag är utan medicin. Snön har vräkt ner. Isen frusit fast på skoveln. Dörrarna till bilen har frusit igen och går inte att öppna. Jag som skulle passa på att åka på byn innan hunden Bob kom. Nu verkar alla planer gå åt helsike. Troligen kommer det att ta hela dagen att gå åt att skotta snö.


Januari är året värsta månad och så är det alltid. Jag blir så deppad. Fåglarna ser också ganska sura ut där dom sitter utanför. Igår kom en räv in på gården och en ekorra lever tydligen för den har också kommit hit.


En enda liten järpe sitt utanför. Den gula postbilen kom just. Nej det är att ta och gå ut och fortsätta skotta och ta en kniv och försöka pilla upp åtminstone en av dörrarna till bilen.

 

Fy fan så jobbigt det är.

   

Dagens ord: Får nog byta titel på min blogg. Livet är ett rent elände skulle väl passa bättre.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards