Alla inlägg den 8 november 2016

Av Anita - 8 november 2016 17:43

 

Man kan inte fatta att det är 40 år sedan han föddes Sonen. Här var han en liten gullig kille med kattorna på magen och idag sitter han på en pub i Dublin och firar sin 40-åriga födelsedag.

 

Ja tiden går så fort och även för en pensionär som jag så går dagarna fort även om dagen idag har varit lite si och så.

 

Det har snöat hela natten och hela dagen och varit ganska kallt. Jag hade två täcken på mig inatt och frös ändå

Hur ska det gå framöver vintern? Nåja. jag har faktiskt hopp om det också och vedboden är full med ved.


Jag har ju fått min nya telefon nu och igår satt Kinabror och jag hela eftermiddagen och höll på med telefonen och det där med klicka och tatja gick inte så bra så jag höll på att bli vansinnig. Nu har jag i alla fall lyckat skicka iväg några sms och koppla några bilder till facebook.


Att ta kort går väl bra men att föra över det till datorn så jag kan lägga in dom i bloggen gick inte alls fast vi höll på att mixtra hela förmiddagen idag. Nu får jag lägga in dom i facebook och flytta dom till mina bilder och till bloggen så det tar sin tid. Vi får nog ta hit TuppOla så han kan försöka få till det.

 

Katten Morris vill inte gå ut. Han sitter mest i fönstret och tittar på fåglarna.

Jag har kokat fläsklägg och gjort rotmos och oj så gått det blir. Det är mat som tar så lång tid så det vill till att man är pensionär för att klara av det . Ingenting man sätter igång med när man kommer hem från jobb trött och hungrig. Gott var det i alla fall.


Eftersom jag ska på besiktningen imorgon bitti och det har snöat så länge nu så bytte Kinabror till vinterdäck åt mig. Troligen inte så bra att ge sig iväg ut på vägarna i sådan här snö med sommardäck. Det är tur att jag har honom för det känns ju hemskt gruvsamt att ligga och byta däck nu. Visserligen har jag gjort det men ibland har muttrarna suttit så hårt så det varit omöjligt.


Helgen var trevlig. Datafia och jag gick ner och tände på gravarna och höll på med lite julpyssel. Jag fick oväntat främmande och det var kul. Oväntat främmande är alltid roligt tycker jag.

 

Storfiskarn har varit här och hälsat på ett par gånger och igår var Kinabror och jag till TuppOla med snus för han var sjuk och låg i förkylning men leva utan snus kan han ju inte.


Nåja, jag har pratat med Sonen idag. Han firar sin 40-årsdag i Dublin och ringde och berättade och verkade ha haft det riktigt roligt och det ska man ha när man fyller år.


Det är mycket på gång framöver Varje helg fulltecknad med roliga saker så den här månaden ska nog gå bra fast det är vinter och snö. Jag tror inte att snön kommer att gå bort något mer så nu ska man leva i vita helvetet ett halvår framåt men vad ska man göra. Det är bara att bita ihop och försöka göra det bästa av det.


Jag vet att jag är en envis person men ibland får man tänka om och tänka tvärt om.


Dagens ord får därför bli: Att ibland ändra åsikt skiljer den vise från den envise.







Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards