Alla inlägg den 14 november 2016

Av Anita - 14 november 2016 08:18

 

Förra gången det var supermåne och månen var närmast jorden var 1948 samma år som jag föddes. Nu är det dags igen och det blir en speciell natt.

Naturligtvis kan jag inte sova för det gör jag inte när det är fullmåne så då har man tid att tänka och fundera och drömma och önska.


Det är kallt nu över 15 grader i går morse.

 

Av olika anledningar är jag lite mosig i skallen och lite okoncentrerad så jag gjorde inte så mycket igår.

Jag kokade lite lingonsylt. Det är ett göra som jag gillar. Att det sprakar i spisen och grytan med sylt står och puttrar och sprider doften av sommar i hela köket, det är minsann livskvalitet. Det är dom små sakerna som ibland kan vara dom mysigaste.


 

Tog med Jack på en promenad och tänkte att jag skulle titta ut en julgran så jag slapp det när snön har lagt sig tung på alla granar. Hittade inte precis någon fin men på Stedesbacken fanns en som skulle duga i nödfall.

 

På sjön ligger isen nu men troligen inte nog stark för att man kan gå ut så långt. Det var en solig och fin dag men kall. Jag var iskall och både öron och näsa.


 

Nu när det är kallt ute ligger Katten Morris mest uppe under taket i sin lilla korg. Där är det varmt och skönt.

Hunden Jack är fortfarande rädd för katten men det har blivit bättre. Han skakar åtminstone inte i hela kroppen som han gjorde förut men sätter sig gärna i knät på Kinabror.

 

Igår var det Kinabrors tur att laga mat och det blev en god gryta med ris till.

TuppOla kom också och han följde med hem till mig och försökte fixa med förbindelsen mellan telefonen och datorn så jag kan föra över foton men även han misslyckades och tror nu att det är något som inte är installerat på telefonen för det går att överföra foton på både hans och Kinabrors telefon och in i min dator. Skit, jag blir så irriterad. Varför ska allt vara så förbannat komplicerat nu för tiden- Ibland kan jag känna att jag är för gammal för sånt här tjafs.


En ny dag gryr, supermånen har försvunnit bakom molnen, kaffepannan puttrar på vedspisen, fåglarna hackar på fönstret och vill ha mat.


Just nu består mina tankar mest på väntan. Väntan på att baka tunnbröd, att lämna in bilen och framför allt väntan på att jag snart ska få träffa någon som jag tycker väldigt mycket om och kanske om jag har tur få dansa lite på köksgolvet med en härlig kille. Det ni trodde ni inte som jag har vräkt på med hur jobbigt det är med karlar.

 


Dagens ord: Man är inte sämre än att man kan ändra sig.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards