Alla inlägg den 21 november 2016

Av Anita - 21 november 2016 13:45

 

Det sägs att man inte är sämre än att man kan ändra sig och precis så är det för mig just nu.

Nog vet jag hur jag har klagat på männen och vidhållit hur frihet är det bästa ting i världen.

Åren har gått och jag hade bestämt mig för att leva som singel i resten av mitt liv.


Men se ödet vill annat och i ett kök dök det upp en man och en blick och så var det klippt. Han och jag dansade och det var som om vi dansat tillsammans i eviga tider.


Så kom en tid men timslånga telefonsamtal och massor med med fina sms med de finaste och raraste kärleksförklaringar. Nu för tiden får man ju inte kärleksbrev  men även sms kan vara nog så romantiskt faktiskt.


Nog försökte jag bromsa. Jag skulle ju leva i frihet men det är svårt att inte svepas med av en varm vind.

Jag som är rotad i jorden och misstänksam mot män. Nog försökte jag se sidor jag inte gillade men inte hittade jag någonting.

 

Så nu kan jag berätta att nu är jag sambo efter alla år jag levt ensam och Fisksjön har fått en ny innevånare och ökat befolkningen med väldigt stor procent. Nu är vi tre stycken som bor här


Nåja, inte ska jag klaga på att vakna och få kaffe och macka på säng eller vakna och mysa och slippa hämta ved och elda. När det var ishalka och jag gruvar mig för att köra bil så kör han åt mig. Inte behöver jag dans med katta längre utan med med Mannen istället. Inte dumt att ha någon som finns för mig alltid.


Nog vet jag och är klart medveten om att jag sagt ett otal gånger att karlar bara är till besvär och innebär bara bekymmer men visst kan man ändra sig. En sak är säker nu när det toksnöar utanför och vintern känns oändligt lång och svart så känns det inte så gruvsamt och hemskt som vanligt.


Helgen har varit kul. Först marknad i Ammer där vi handlat en massa kakor och mat och druckit kaffe och ätit goda skinkmackor. En härlig liten marknad med så fina saker.


På kvällen var det dags för det obligatoriska julbordet på Håsjögården.

AMV, Gubben, TuppOla. Kinabror jag och Mannen åkte dit. Hemlagad mat och fin musik och trevligt.

 

Kändes som om byborna som är vana att se mig som singel sedan många många år tittade lite extra minsann.

 


Så blev det söndag och det var dags för I-M och mig att stöpa ljus som vi gjort några år nu. Det var roligt att träffa henne och hunden Jansson..

Det var fullt ös hela dagen och kaffepannan stod på kokning mest hela tiden. TuppOla. Kinabror, Storfiskarn AMV och Gubben var här och förstås då Mannen och dagarna och nätterna går så fort nu för tiden. Tiden bara rusar iväg.


Nu kommer nya tider och nya händelser och ett på sätt och vis annorlunda liv. Så nu sitter vi här på var sin sida köksbordet och ser ut på småfåglarna och dricker vårt morgonkaffe och det känns riktigt mysigt.


Dagens ord: Man vet aldrig vad som händer och man är aldrig för gammal för att ändra sitt liv.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards