Alla inlägg den 28 november 2016

Av Anita - 28 november 2016 13:43

Är det för att man är pensionär som dagarna rusar på och man inte hinner någonting. Så har det varit den här helgen. Man hinner bara kliva upp så är det dags att gå och sova igen. Trött är man hela tiden också troligen för att nattsömnen varit kort sista tiden. 


I helgen kom Sofie Propp och vi skulle göra ljus som skulle se ut som cocacolaflaskor och så skulle vi göra någon italiensk korvrätt och god efterrätt med after eight choklad i.

 

Så skulle vi förstås ta en sparktur nu när det är blankis på vägen och storm utanför och mörkt och dystert ute. Jag Mannen och Sofiepropp åkte en tur på kvällen.


Så började jag förstås plocka fram adventsbelysningen och lyckades få upp belysningen utomhus också. Det ska vara mycket ljus på vintern tycker jag. 


Söndag morgon fick jag kaffe och macka på säng och det är ju alltid trevligt minsann. Så vet jag inte vad vi gjorde. Jo. Sofie och jag plockade fram tomtarna.

 

Dom väcker alltid minnen. Den stickade tomten som mamma stickat och tomtemor och tomtefar som mamma och jag satt och sydde och gjorde iordning och skrattade och hade kul. John Blund tomten som var Sonens och den gamla tomten som jag fick när jag var liten. Den grå tomten är alldeles ny och den har Mannen och jag köpt tillsammans bara för att den var så fin.

 

Sofie gillar också mina tomtar som hon också har minnen med.

Annars är det fullt upp överallt. Det ligger grejor precis överallt och jag plockar och placerar om och placerar om och när jag tagit bort från ena stället så vet jag inte vart jag ska göra av det som jag i sin tur måste flytta. Det är ett evigt plockande.


Vi gjorde iordning tomtelandet också. Det är alltid lite kul och än så länge har inte katten Morris raserat alltihop som han gjorde ifjol och jag fick börja om från början.

 

Så skulle Sofiepropp hem och då var det julskyltning på Hammarn och vi gick runt en stund och tittade, köpte några lotter och några munkar och jag träffade tomten.

 

Som ni väl ha märkt så gillar jag tomtar i alla formen så vem kan låta bli att stanna och prata med alla tomtar jag träffar. Ja så var åkte Mannen och jag till Kinabror och åt kålpudding och jag for iväg till bokcirkeln. Jaha så var helgen slut och imorse när vi vaknade satt en liten blåmes och tittade in och jag kom ihåg att jag missat att ge dom frö

Inga promenader har det blivit för tiden räckte inte till och det stormade och var kallt så det var lika bra att hålla sig inne. Jag skulle ha gjort iordning min julbock men istället blev det att sy gardiner till Kinabrors lekrum. Lekrum för karlar med biljardbord och annat som gubbar gillar. Piltavla och plats för höga stolar och öl. Ja ni vet själva vad karlar som fortfarande är killar i själen gillar. Till och med en musikmaskin har han köpt sig.


Dagens ord: Tiden går fort när man har kul.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards