Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Anita - 24 juli 2016 21:58

 

De varma dagarna fortsätter dag efter dag och blommorna frodas och fyller ängar och rabatter och hjärtat blir varmt av allt det vackra.


Fredagen for hela gänget till Hammarstrand för att handla och äta lunch. Vi fyllde flera bord så många var vi. DansBritt kom också och senare på eftermiddagen kom hon till oss i paradiset Fisksjön


Hon och jag lånade båt hos Kinabror och jag rodde till Kanalviken.

Där är vattnet ljummet och sanden som guld. Där finns de mjukaste träbitar och finaste stenar så man har alltid med sig något hem.

När vi nakna sam omkring i det härliga vattnet kom en tanke för mig.


Jag är nog fattigast i byn. Trasig bil, trasig båt. trasig brygga, tjocktv och hus som för länge sedan skulle ha målats om men just en sån här dag är jag rikast i världen som kan ligga här i vattnet och flyta omkring och känna doften från skogen och myrarna och se den blå himlen full av små ulliga moln. Vad kan man mer önska sig, möjligen att det vore mindre broms som bet en.


Så rodde vi tillbaka till Kinabrors brygga och där vimlade det av glada barn och så förstås hunden Jack som fyllde 2 år och fick tårta av köttfärs och korv.

 

Vi fick kaffe och satt där på bryggan med dom andra och mådde gott.


Kvällarna är magiska och man kan inte gå och lägga sig utan måste ut hela tiden för att se hur sjön ändrar färg allt eftersom solen flyttar sig och till slut går ner.

 

Efter bara några minuter så har färgerna ändrat sig igen.

 

Igår åkte vi till Bergsåker där det var dop av Broder B:s senaste barnbarn. Hon var söt som en liten ängen och hon grät inte ens när huvudet blev blött, bara tittade med stora ögon på allt omkring.

 

Det var sommarens varmaste dag så det var skönt att hoppa i sjön när vi kom hem frampå kvällskvisten.


Jordgubbarna mognar och det är fint att plocka en då och då när man går förbi.

 

Rosorna blommar och blomlådorna är så praktfulla och har sådana starka färger så man tror inte sina ögon.

 

Vita klockor slår ut överallt och dom har jag inte planterat. Dom kommer ändå och så välkomna är dom.

 

Idag har AMV och jag planerat inför onsdagen utflykt och vid 4 kom dom andra som skulle vara med för att vi skulle prata lite om vad vi ska göra. Ni får väl höra mera sedan om det.

Så åt Sonen och Fjällan och jag tacos och så åskade det och så regnade det lite och sedan gick jag ner till sjön


Det var märkligt stilla efter åskan, inga fåglar sjöng, inga fiskar sam i vattnet och inte en vindpust rörde sig.

Jag gillar att gå sakta ut i vattnet tills det när till halsen, titta på bottnen i det klara vattnet och se på musslor och snäckor och fina stenar och sedan flyta omkring och titta på solen och molnen och må så gott som det möjligt är.


Så har ännu den dag gått och den bara försvann så fort så fort som sommardagar gör.

Man blir trött av allt bad och all sol och allt som händer runt omkring.

 

Sonen och Fjällan vilar i soffan och jag ska snart gå och lägga mig med öppet fönster i mitt sköna svala sovrum och känna närheten till livet och naturen.


Dagens ord: Även utan rikedom och pengar kan man känna sig rik en sådan här skön dag..

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards