Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Anita - 2 augusti 2016 20:41

 

Fredagen var den sista dagen Sonen och Fjällan var kvar här hos mig. Vilken tur dom haft med  fint väder nästan alla dagar.


Jag tog ledigt från loppisen och tillbringade dagen nere på bryggan tillsammans med Datafia och Tina och vattnet var sagolikt, 24 grader varmt.

 

Så kom Broder Björns fru och lille Liam. Hunden Jack och Liam lekte i vattnet så vattnet stod som en fontän omkring dom.

 

Så härligt vi hade där nere och så kom Sonen och Fjällan ner för att bada för kanske fjärde gången den dagen.

 

Sonen är minsann inte solbrun men han tål ju inte solen så han får akta sig.

Vi tjejer har fått lite färg i alla fall.

 

Så gick dagen med sol och bad och kaffe och prat och när det var dags att gå upp till husen grillade Sonen hamburgare och jag vattnade blommorna. Sonen tittade på mig och sa: Vilket bra liv du har mamma som går omkring här och vattnar och visst är det sant men........


Så lördag morgon åkte dom tillbaka till Skåne och kvällen innan hade Sundsvallsborna åkt och Kinabrors Son med familj.

Katten Morris den dumma rackarn som inte ens fattat att han är kastrerad letade efter Sundsvallsbornas katt Gosan. Så gick han vilse på skogen och hittades en kilometer bort hos Broder Björn. Det var bara att hämta honom och han var så förskräckt att han sov 24 timmar i gungstolen.


Så var det slut på finvädret och gråmulenheten spridde sig in i mitt hjärta. Det var kyligare än på länge.

Började tänka på allt som inte blivit gjort. Veden som är oklyven. Det vita på huset som inte blev målat. Båten som aldrig kom i sjön. Bryggan som inte blev byggd. Bilen som inte är lagad.


Loppispengarna som jag skulle roa mig för som gick till tandläkaren och medicin. Vad billagningen kommer att gå på vågar jag inte ens tänka på.

Nåja man får väl ta ett problem i taget. Det är jobbigt att inte ha bilen och behöva låna bil när jag måste iväg någonstans.


Så mycket jag ville göra men utan pengar kan man inte göra så mycket. Jag har inte råd att bjuda mina vänner på mat och fest och det var ju så roligt Man blir liksom lite utanför.


Nåja jag får väl leva på de dagar som var som i fredags. Leva på att jag kunde flyta omkring och titta på molnen i det blå och känna vattnet mot kroppen och visst går det att leva utan båt och brygga men knappast utan ved och bil.


Trädgården är i sin fullaste blom och sockerärtorna och morötterna är klara och nypotatisen smakar underbart med en klick av smör och bären börjar mogna runt omkring mig så vem är jag att klaga......men nog vore det roligt att ha råd att åka någonstans någon gång och få ny inspiration.

'

Dagens ord: Tyvärr kan man inte leva på frisk luft och bär men man behöver lite pengar också.  Den som säger att pengar inte har någon betydelse skulle vara utan ett tag fick dom se. Spark i aslet skulle dom  ha.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards